Menu

Svjetski je dan radija: I Hrvatska zastupa interese radija kroz AER

ZAGREB - Svjetski dan radija obilježava se 13. veljače. Istražili smo koliko je važan utjecaj radija, ali i koja je uloga tog medija u hrvatskom gospodarstvu.
Pri HUP-u djeluje Koordinacija komercijalnih radio postaja koja ima za cilj promicati razvoj radio industrije kao gospodarske grane. Upravo kreativne industrije zapošljavaju više od 150.000 ljudi u našoj zemlji i imaju veliki doprinos za razvoj hrvatskog gospodarstva, poručila je u Intervjuu tjedna Media servisa uoči Svjetskog rada radija glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca Irena Weber.

"To je drugi po velični sektor u Hrvatskoj, po udjelu prihoda u BDP-u, on doprinosi više od 3,5 %. Značaj kreativnih industrija je zbilja ozbiljan. Najveći rad bruto dodane vrijednosti ostvaruju arhitektura, računalni programi, igre, novi mediji, zatim oglašavanje, muzeji, knjižnice, baština, film i fotografija".

HUP Koordinacija kreativnih kulturnih industrija osnovana je prije devet godina na inicijativu privatnog sektora, s ciljem očuvanja, afirmiranja i unaprjeđenja tog sektora, ističe Weber.

"Pogotovo u uvjetima u kojima živimo, od pandemije do rata u Ukrajini, doprinos kreativnih industrija je iznimno važan, da imamo prostor za nekakvo osobno smirivanje, koristeći i uživajući u kreativnim industrijama, od glazbe, filma, kazališta... To nam je svima važno".

Napokon smo u međunarodnim okvirima na poziciji koju zaslužujemo. Sada možemo sukreirati trendove, ali i sudjelovati u razgovorima o budućnosti radija, poručio je uoči Svjetskog dana radija glavni direktor Hrvatskog radijskog foruma Luka Đurić, koji je nedavno imenovan potpredsjednikom Udruženja europskih radija.

"Pri tome, ključna stvar je da ćemo sada moći zajedno sa svojim europskim kolegama zastupati interese komercijalnih radija i tako sukreirati njihovu budućnost u središtu, gdje se donose odluke o budućnosti radija, Bruxelles i EU institucije".

U krizama, ratovima i katastrofama, kakvima svjedočimo posljednjih godina, radio se pokazao kao važan izvor informiranja. Stoga ni ne čudii podatak da je radio zadržao svoj utjecaj, posebno kao medij kojemu se najviše vjeruje, dodaje Đurić.

"Budućnost radija je u svijetlim rukama i primjerena očekivanjima slušatelja, da se radio krene razvijati i prema drugim platformama, kao što su podcasti, digitalni ili vizualni radio. Ima dovoljno mjesta za unaprjeđenje radija, kako bi zadržao svoju popularnost, ali i unaprijedio svoje poslovanje".Udruga Hrvatski radijski forum okuplja radijske i medijske stručnjake. Osnovana je kako bi sustavno i aktivno zajedno unapređivali radijsku struku i jačali radijsku industriju. Posebni fokus je na obrazovanju mladih te edukativno, istraživačko i znanstveno djelovanje na svim društvenim područjima, rekla nam je predsjednica HRF-a Silvija Londero Šimleša.

"Izazovi za 156 radijskih programa u Hrvatskoj, poput brzine širenja informacija, lažnih vijesti, pojave raznih audio platformi koje se žele nametnuti kao konkurencija radiju, mogu samo ojačati njegovu poziciju na medijskoj sceni i tržištu, jer se zbog svih tih izazova trudimo biti bolji. Radio je medij koji je jednostavno - nezamjenjiv".

Svim radijskim djelatnicima, ali i slušateljima predsjednica HRF-a čestitala je Svjetski dan radija, uz poruku: Slušamo se i dalje!

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam