Horvat za MS: ‘Kinezi su više zainteresirani za 3. maj, najmanje za strateško partnerstvo‘
- Napisao/la Andrea Marić
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
"Ne da nisu spremni, ali nisu ga do sada još ni jednom prošli".
A što ih je najviše zainteresiralo?
"To je dredger koji je jedan koncentrator intelektualnog vlasništva na koje u ovom trenutku polaže pravo njegov naručitelj - firma Jan De Nul, to su noviteti kakvi konkurenciji nisu poznati".
Tu je i, kako kaže, najkompliciranija jahta koja se završava u Puli za australskog naručitelja.
"Takve tehničke mogućnositi i spremnost hvrtaskih inženjera u projektiranju, a kasnije i spremnost hrvatskih brodograditelja u izgradnji, moram priznati da su ih u tehničkom smislu oduševili".
Potom je umirio javnost i sindikate:
"Nije bilo nikakvih razgovora o bilo kakvom nekretninskom biznisu niti o turističkim aspektima jedne i druge lokacije. Razgovarali smo samo i isključivo u segmentima industrijske proizvodnje. Prvenstveno im je vrlo potentna lokacija, odnosno brodogradilište u Rijeci".
‘Zato što Rijeku vide kao vrata za Europu, ali i većina je potencijalnih partnera nakon dubinske analize imala takvo mišljenje zbog lokaliteta i tehnološkog nivoa koji je korak iznad onoga u Puli‘, dodao je ministar.
Stiskom ruke na odlasku Kinezi su obećali:
"U 10-ak dana kineska će se delegacija javiti, ne s konkretnim ili završnim zaključkom. Oni će transparentno dati sliku i viziju onoga što su vidjeli u Rijeci ili Puli. Dat će određene ponude, a hoće li one i na koji način za nas biti prihvatljive - to ćemo vidjeti".
A ako Kinezi odustanu, na pitanje je li Vlada digla ruke i idu li brodogradilišta u stečaj, odgovorio je:
"Nitko danas, nijedna financijska institucija, ne želi financijskom injekcijom pratiti restrukturiranje. Sve je ostalo na teret Vladi i na naš proračun, a mi smo rekli da ovakva filozofija financiranja brodogradnje više nema smisla".
Kad je u pitanju jaružalo, ističe da država za njih jamstva platiti mora. Naglasio je da s naručiteljem vodi intenzivne razgovore prvenstveno oko toga da se brod završi u Puli ili otegli i završi na nekom od drugih brodogradilišta.
"I drugi tjedna ću imati ozbiljne razgovore s naručiteljem tog jaružala. Svim snagama upiremo u to da se dogovorimo s Jan De Nulom. Što god se kao fizička mogućnost pojavi ili ponudi, Vlada će na to pristati".
Početkom ožujka ministar je najavio da će razgovarati sa slovenskim ministrom gospodarstva i da se nada da bi se sa Slovenijom mogli dogovoriti do kraja godine da se ukloni formalna blokada s njihove strane kad je u pitanju ulazak Hrvatske u OCED. Na pitanje je li došlo do tog razgovora i vjeruje li još uvijek da je do kraja godine moguće postići dogovor, Horvat je odgovorio:
"Razgovaram s kolegom Počivalšekom na marginama raznih sastanaka, a i na današnjem COMPET vijeću iskoristit ću priliku kratko porazgovarati na tu temu. Ako u političkoj sferi uspijemo dogovoriti pozitivan rezultat oko granične arbitraže, tada ćemo i zadnju prepreku anulirati i nadam se da će Slovenija pozitivno odreagirati".
Komentirao je i rezultate istraživanja CroElecto prema kojima su HDZ i SDP izjednačeni, odnosno predviđaju za obje stranke četiri mandata u novom sazivu Europskog parlamenta. ‘Najbolja anketa su izbori, nakon što 26. svibnja dobijemo preliminarne rezultate‘, rekao je Horvat.
"Ne vjerujem da će tada HDZ i SDP biti izjednačeni. Svi ovi pokušaji raznih medijskih spekulacija, i drugih, su dobra poruka nama u HDZ-u da ne smijemo sada zaspati".
Ministar se uputio u Rumunjsku na COMPET vijeće i potom je podsjetio na usvojenu direktivu o jednakoj kvaliteti istih proizvoda u svim članicama EU-a.
"Nadam se da ćemo kroz neraspravne i raspravne točke dnevnog reda opet napraviti nešto dobro za Hrvatsku. Podsjetit ću vas da smo tijekom prošle godine inzistirali na tzv. Omnibus direktivi i njenom aneksu. Misli da je 17. travnja, kada je EP usvojio tu direktivu, prvi veliki uspjeh onoga što nas čeka iduće godine - to je pokazatelj na koji se način trebamo pripremati za predsjedanje EU-om".