Menu

Sorić za MS: Cilj je spojiti bogatu povijest Grada s modernim Zagrebom

ZAGREB - Grad Zagreb raspisao je međunarodni projektni natječaj za dizajn vizualnog identiteta Grada Zagreba koji će reflektirati bogatu povijest grada te ojačati njegovu međunarodnu prepoznatljivost. Natječaj će provesti Hrvatsko dizajnersko društvo, a novi dizajn bi trebao odražavati bogatstvo i slojevitost grada - od njegove povijesti, kulture i arhitekture do njegovih stanovnika i dinamike urbanog prostora. U današnjem intervjuu MS, gostivao je predsjednik Hrvatskog dizajnerskog društva, Sven Sorić.

Vizualni identitet je zbroj svih aspekata koje poduzeće formira kao vlastito, prepoznatljivo i konzistentno, kroz sva sredstva komunikacije, promocijom i distribucijom materijala, podjednako unutar i izvan poduzeća, u ovom slučaju grada.

"Vizualni identitet služi tome da riješi taj vizualni problem reprezentacije onoga koji komunicira prema onima kojima se komunicira. Ali to nije jedini aspekt kada govorimo o vizualnom identitetu grada. Tu je i ta ideja da taj identitet ne predstavlja samo gradsku upravu i taj administrativni sustav, nego prezentira grad kao cjelinu prema van, ne samo prema građanima nego i internacionalno."

"Kada govorimo o novom vizualnom identitetu Grada, tu ne govorimo o promijeni grba, zastave i slično", naglasio je Sorić, to je definirano statutom.

"Oni zapravo nemaju nužno toliko veze sa samim identitetom kao takvim u smislu komuniciranja i "korporativnog identiteta", već oni su neki ustaljeni simboli s kojima su se građani tijekom vremena povezali. Možda najbitniji simbol iz tog nekog "starog identiteta" je ta zagrebačka plava boja, koja nije točno definirana. Je li to dinamo plava ili tramvaj plava. Jedan od zadataka je da se taj problem, koja je plava "zagrebačka", isto riješi."

Poanta cijelog natječaja je da Zagreb dobije uređeni vizualno komunikacijski sustav koji mora ostati fleksibilan za razne interpretacije, s obzirom na sve promjene, dodaje Sorić.

"Tu ne govorimo o brendingu, iako vizualni identitet je sastavni dio brending strategije", objasnio je.

"Upravo zbog tih nekih većih promjena koje se događaju, infrastrukturnih ili u vezi obnove ili generalno smjer politike u kojem Zagreb ide, nismo išli na brending, već smo pokušali ostaviti taj moment otvorenijim i inkluzivnijim kako bi uključili i građanstvo u opće korištenje tog identiteta i pronalaska onoga što Zagreb čini Zagrebom."

"Zagreb ima svoj jasni povijesni kulturološki identitet, ali on nije za sada nije sustavno komuniciran", dodaje Sorić.

Očekuje se da prijedlozi vizualnog identiteta uzmu u obzir povijest i razvoj Zagreba, njegovu urbanu dinamiku i vrijednosti koje grad službeno komunicira.

"Zadatak je stvoriti platformu za komuniciranje svih tih lica koje Zagreb ima. Od tog srednjovijekovnog historicističkog sloja, arhitekture, folklornog dijela, licitarska srca i šestinski kišobran, ali i stvoriti i platformu da se komunicira i bogata modernistička povijest Zagreba. Da se komunicira i sadašnjost i ono po čemu je danas Zagreb specifičan."

Natječaj je otvoren za sve profesionalne dizajnere, samostalne autore ili kreativne timove. Iako je Grad Zagreb raspisao natječaj, mogu se prijaviti svi umjetnici iz Hrvatske, pa i iz inozemstva.

"Nažalost ipak živimo u jednoj jako centraliziranoj državi. Influks ljudi u Zagreb u dnevnim migracijama je zaista velik. Grad ne samo da je servis za svoje građane, nego i za sve one koji ga posjećuju. Na natječaju mogu sudjelovati domaći i međunarodni autori, samostalni autori i timovi, agencije i multidisciplinarni timovi. Bitno je napomenuti da cijeli natječaj ide putem elektroničkog oglasnika javne nabave. Natječajna dokumentacija je dostupna i putem portala Dizaj.hr."

Prijavom na natječaj, sudionici potvrđuju da po potrebi mogu dokazati najmanje 5 godina profesionalnog bavljenja dizajnom vizualnih identiteta za jednog člana tima. Krajnji rok za predaju natječajnih radova je do 13.01.2025. godine do 17:00 h.

"Dostavlja se sve anonimno kako bi pred žirijem svi bili jednaki. Žiriranje se odvija iza zatvorenih vrata, i traje po potrebi nekoliko dana. Žiri na natječajima se formira na način da imamo predstavnike struke i predstavnike raspisivača. Obično je, kao i u arhitektonskim natječajima, prevaga na struci, ali natječajno žiriranje nikad nije pitanje nadglasavanje, već konstruktivne rasprave, kompromisa i zapravo shvaćanja potrebe obiju strana uključenih u proces."

Očekivani završetak rada Ocjenjivačkog suda je do 31.01.2025. godine.

„Pozivaju se svi zainteresirani da svojom prijavom pridonesu kreiranju suvremenog vizualnog identiteta Zagreba, koji će istovremeno utjeloviti zagrebačku povijest i tradiciju, ali i viziju budućnosti našeg grada“, poručili su iz Grada Zagreba i HDD-a.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam