Logo
Ispiši ovu stranicu

Tržište IoT-a radijskoj industriji donosi nove prilike, ali i izazove

ZAGREB - Raste slušanje radija putem uređaja povezanih s internetom, kao što su pametni zvučnici, a kojima se često pristupa putem tehnologije glasovnog asistenta. Ovo je tržište stoga iznimno zanimljivo radijskoj industriji, ali istovremeno postoji zabrinutost. Član izvršnog odbora Udruženja europskih radija (AER-a) i kreativni konzultant AGI-ja Luka Đurić približio nam je ovu temu.
Europska komisija još je početkom ljeta pokrenula istragu koja ima za cilj utvrditi krše li se pametnim uređajima i virtualnim asistentima pravila tržišnog natjecanja. Istraga je usmjerena na rastuće tržište IoT-a, takozvanog interneta stvari za proizvode i usluge. Iz Komisije su tada poručili da postoje naznake ograničenja pristupa podacima i određenih oblika davanja prednosti vlastitim proizvodima ili uslugama. AER je podržao rasvjetljavanje situacije na tom tržištu i pridružio se javnoj raspravi.

‘Interes AER-a je razumljiv s obzirom na to da radijska industrija u Europi pokušava iskoristiti sve mogućnosti digitalnog doba i audio revoluciju. Komercijalne radio postaje prisutne su danas na širokom spektru pametnih uređaja’, poručuje Đurić u ime AGI-ja.

Pametni zvučnici, kao novi distribucijski kanal radijskog sadržaja, sve su popularniji u Europi. Primjerice, prema posljednjim dostupnim podacima 8.7 milijuna Nijemaca i 3.2 milijuna Francuza koristi jedan od dostupnih brendova na tržištu i većina ga redovito koristi za slušanje radija. Ovo je prilika za radijsku industriju, ali i izazov jer se umnožavaju posrednici koji kontroliraju pristup radijskom sadržaju.

‘Ovdje se postavlja pitanje dostupnosti radija na tim uređajima. S jedne strane, u nekim slučajevima komercijalne radijske postaje su lako dostupne i to najviše zahvaljujući partnerskom odnosu s proizvođačima pametnih uređaja. S druge strane, slušatelji bi se mogli suočiti s unaprijed zadanim aplikacijama i preferencijama određenog proizvođača uređaja.’

AER upozorava da posredovanje treće strane dugoročno dovodi u pitanje neometan pristup slušatelja omiljenim radijskim postajama. Istovremeno, ta treća strana prikuplja podatke o audio navikama slušatelja te im ti podaci mogu dati prednost na tržištu i narušiti tržišnu utakmicu. Sama činjenica da komercijalni radiji nemaju automatski pristup tim podacima je razlog za zabrinutost.

Ostale vijesti:

Powered by Domena.com