Staničić za MS: Predsjedanje Vijećem EU-a povećat će turistički promet u prvoj polovici 2020.
- Napisao/la Kristina Bubnjević
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - Što je sve obilježilo turističku 2019. godinu, koje smo rekorde srušili, jesmo li naišli na probleme te što nas sve očekuje od 1. siječnja, neke su od tema o kojima smo u Intervjuu tjedna Media servisa razgovarali s direktorom Hrvatske turističke zajednice Kristjanom Staničićem. Intervju je vodila Kristina Bubnjević.
Iza nas je još jedna rekordna i uspješna turistička sezona. U prvih 10 mjeseci 2019. premašen je cijeli prošlogodišnji turistički promet. Staničić nam je izdvojio još neke bitne brojke:
"Premašili smo 20 milijuna dolazaka što je jedan od naših strateških ciljeva sukladno Strategiji razvoja turizma, premašili smo 107 milijuna noćenja, tako je davno premašen cilj od 100 milijuna. S obzirom na neke pokazatelje i procjene, do kraja godine ćemo ostvariti turistički promet negdje na razini rasta od 5% u dolascima i 2,5% u noćenjima."
Prihod od turizma u prvoj polovici godine bio je 5% veći nego lani, a predviđa se da bi takva zarada trebala biti i na razini cijele godine, istaknuo je Staničić.
"Istaknuo bih da osim rasta na ključnim emitivnim, europskim tržištima, u ovoj godini bilježimo kontinuitet rasta na dalekim tržištima, kao što su Kina, Koreja, SAD. Uspjeli smo otvoriti dva nova predstavništva u svijetu - u Los Angelesu i Južnoj Koreji. Po prvi puta smo imali i prezentaciju u Australiji."
Sredinom godine zabilježen je blagi pad dolazaka i noćenja, tzv. srpanjska rupa.
"To nije ništa novo niti neuobičajeno u procesu dinamike samog Bookinga, dapače, mi smo predviđali i planirali da će doći to takvih oscilacija unutar godine."
Prema novom kalendaru blagdana iduće godine imamo nove neradne dane, ali i puno manje produženih vikenda. Pitali smo Staničića hoće li to i kako utjecati na turističku sezonu.
"Moja osobna procjena je da to neće značajnije utjecati na turističku godinu koju ćemo opet sagledavati u cijelosti. U ukupnoj strukturi turista, i dolazak i noćenja, je 90% stranaca koji nisu vezani za hrvatske blagdane nego za raspored i školskih ferija i blagdana u svojim zemljama."
Na sezonu neće utjecati niti produljenje školske godine, smatra Staničić. Od 1. siječnja 2020. smanjuje se stopa PDV u ugostiteljstvu.
"Ja sam siguran da će smanjenje stope PDV-a na ugostiteljske usluge rezultirati poboljšanjem konkurentske pozicije naših ugostitelja i dati dobar vjetar u leđa da u pravcu njihovog daljnjeg razvoja, naravno prije svega razvoja kvalitete i ponude te konkurentnosti, ugostitelji dalje mogu planirati svoje aktivnosti. Kao što raste turizam generalno da i oni mogu rasti u sferi svojih poslovnih očekivanja."
Predbožićno je vrijeme. Pitali smo direktora HTZ-a koji se Advent, uz zagrebački, posebno ističe ove godine.
"Ima ih, mnogo, ja ću izdvojiti samo neke - Poreč, Dubrovnik, Makarska... Najbolji Advent uz more - Opatija. Najljepši otočni Advent na Rabu. Tu su i Adventi u slavonskim županijama - u Osijeku, Vukovaru i tako dalje."
Doček Nove godine organiziran je diljem zemlje, a Staničić smatra da Hrvatsku niti ove godine neće zaobići dobri rezultati.
"Ja vjerujem da će sve naše destinacije gdje prevladava pretežno hotelski smještaj biti dobro popunjene i za vrijeme božićnih, ali i novogodišnjih blagdana."
Od 1. veljače Rijeka preuzima titulu Europske prijestolnice kulture za 2020. i tako postaje prvi grad iz regije s tim naslovom. ‘To će biti odlična prilika za promociju Rijeke, njezino repozicioniranje i novo lice u budućnosti‘, kaže Staničić.
"Projekt je koncipiran na način da se dio postojeće infrastrukture, same industrijske baštine iz prošlosti Rijeke obnovi, restaurira i pretvori u jedan kompleks koji će biti koncipiran na način da se tamo mogu provoditi i programi koji su vrlo bogato i raznoliko osmišljeni tijekom cijele godine."
Jedan od najbitnijih događanja u 2020. zasigurno je predsjedavanje Hrvatske Vijećem Europske unije u prvih šest mjeseci. Staničić ističe da će u našu zemlju, osim brojnih državnika i političara, dolaziti i brojni novinari i mediji koji će izvještavati o Hrvatskoj.
"To je sjajna prilika za promociju Hrvatske, da Hrvatska pokaže svijetu što je, da istakne sve svoje komparativne prednosti i da na neki način svi mi koji smo involvirani prije svega u promociju da promoviramo Hrvatsku na najbolji način. Predsjedanje će imati izniman efekt na turistički promet koji će se u prvoj polovici godine povećati."
Staničić je istaknuo još neke događaje koji će iduće godine biti bitni za promociju Hrvatske, kao što su Europsko nogometno prvenstvo, Ljetne olimpijske igre u Tokiju te EXPO Svjetska izložba u Dubaiju. Naveo je da će Hrvatska sudjelovati na sajmovima na europskim emitivnim tržištima, kao i onima u Šangaju i Dubaiju. U Moskvi će 30. siječnja biti održana prezentacija. Staničić je otkrio još neke ciljeve i planove za 2020.
"Jačanje snage našeg turističkog brenda, povećanje turističke potrošnje i produženje sezone na pred i post sezonu. Nama je cilj disperzirati turistički promet na cijelu godinu, koliko je to moguće s obzirom na turističku ponudu u svim našim destinacijama te zadržati postojeću poziciju na globalnom turističkom tržištu."
Audio snimka cijelog intervjua: