Menu

Legenda audio oglašavanja Van Dijk za MS: Ljudi žele duge audio forme, ako su zanimljive

ZAGREB - U Intervjuu tjedna Media servisa gostovao je Ralph Van Dijk, svjetska reklamna legenda i stručnjak za sonic-brendiranje. Nakon što je sudjelovao na Weekend Media festivalu gdje je održao predavanje na temu 'Love is in the ear', u organizaciji Hrvatskog radijskog foruma, otkrio je u razgovoru s Andreom Marić kolika je moć zvuka, što je zamijetio u audio oglašavanju na hrvatskom tržištu kao i kako se slušateljske navike održavaju na reklamni svijet.
''Moć zvuka sve više raste'', rekao je Van Dijk i istaknuo da je audio sve popularniji u kulturi zbog razvoja tehnologije i činjenice da imamo sve više audio sadržaja na zahtjev.

''Životni stil nam je takav da smo sve više zauzeti i tražimo navigaciju svijetom svojim ušima i ustima kao daljinskim upravljačem, što rezultira sve većom potrebom brendova da shvate kako postojati u zvuku, što vodi do audio brendiranja, ali i do samog pisanja izgovorene riječi. Tako je oglašavanje i započelo, zvukom u danima kada je postojao samo radio, nakon čega su svi postali opsjednuti vizualnim sadržajima, ali sada se čini da se sve vraća na jednostavno učinkovitiji medij koji na kreativan način da učinkovitije iskoristiti nečije emocije''.

Ističe da su video elementi jedno vrijeme bili popularniji, ali da je sada i zvuk podjednako bitan i da svaka tvrtka koja se oglašava mora razmišljati i u smjeru audio brendiranja i dugoročnih strategija.

''Sada je zvuk način da se ujedine sve komunikacije brenda u cjelini, svi mediji, ali i putovanje kupca - u aplikaciji, u trgovini. Gdje god brend postoji, postoji prilika da imate zvuk''.

Što se tiče hrvatskog tržišta, iako postoji jezična barijera zbog koje mu je bilo teže analizirati audio oglašavanje, tvrdi da je ton univerzalan pa je iznio zaključak slušajući hrvatske radio postaje i reklame:

''Ono što sam primijetio na brojnim hrvatskim radijima je da se tempo čini vrlo brzim, da su razine projekcije prevelike. Sve je brzo i glasno. U oglašavanju je ista razina, isti napad i čini se kao reklamni ton glasa. To je problem globalno i to je često zato što oglašivači kažu - budete izravniji, recite to glasnije i jače''.

Budući da mlađe generacije imaju sve kraću koncentraciju, da zaziru od nametnutoga sadržaja i da žele kraće informacije i kraće vijesti, upitali smo Van Dijka kako se to održava na audio oglašavanje. ''Odgovor nije skratiti reklame, nego napraviti reklame boljima'', tvrdi svjetski stručnjak u oglašavanju.

''Žele kraći sadrža ako im se ne sviđa, ali tko ne? Ne želim dugu verziju ničega što mi se ne sviđa, ali gledaju dugu formu streaminga, slušaju dugu formu audio podcasta. Slušaju stvari koje ih zanimaju i samo trebamo naše reklame učiniti zanimljivijima. Ako to bude slučaj, onda će ljudi slušati dulje. Koncentracija je kraća, ali mislim i da se samo čini kraća jer sada imamo mogućnost nešto preskočiti''.

Za kraj se osvrnuo na ulogu AI-ja u audio oglašavanju. Na pitanje hoće li umjetna inteligencija moći jednog dana potpuno zamijeniti kreativca u njegovom poslu, odgovara:

''Da. Mislim da je neizbježno da će AI biti sve češći alat u onome što radimo, ali uvijek počinje s najosnovnijom i najdosadnijom verzijom komunikacije kao što je trenutno najpopularnija upotreba glasa umjetne inteligencije kod telefonske sekretarice. Ali čim se pokušavate povezati s čovjekom, za sada vam treba ljudski doprinos''.

Ipak tvrdi da će umjetnoj inteligenciji trebati dosta vremena da shvati i nauči ljudsko ponašanje od intonacije do grešaka koje su svojstvene samo čovjeku.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam