ZAGREB - U Muzeju suvremene umjetnosti traje dvodnevna 11. Međunarodna autorska kreativna konferencija, u organizaciji stručne službe ZAMP Hrvatskog društva skladatelja i Hrvatskog društva za autorsko pravo. Tim povodom u intervjuu Media servisa ugostili smo glavnog urednika konferencije i savjetnika za komunikacije HDS ZAMP-a Milana Majerovića-Stilinovića. Otkrio nam je zašto su uopće pokrenuli MAKK konferenciju i koji je njen cilj.
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
‘‘Uvijek je bila ideja na jednom mjestu okupljati glazbenike, kreativce različite braše, ali i one koji zapravo stvaraju zakone poput institucija i dovesti ih zajedno u jednu prostoriju da se čuju zapravo problemi i stavovi i mišljenja. Također da se čuje i pravna strana‘‘.
Tvrdi da iz godine u godinu zamjećuju sve veći interes za konferenciju čiji program pune informativnim i stručnim sadržajem, ali i kreativnim.
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
"Jako je zanimljivo i mi se trudimo svake godine publici, a i nama samima svake godine uloviti korak s tim što se događa, pokazati na pozornici ovo je to gdje stvari trenutno jesu za kreativce, ovo su izazovi, a ovo su prednosti. Kako sad to sve skupa funkcionira zakonodavno‘‘.
Ovogodišnji program se bavi AI-om, Eurosongom pa sve do toga kako napuniti Arenu- tema na kojoj su okupili regionalnu direktoricu agencije Charm music Saru Gigante, Ivana Jurića-Kaćunića iz Hrvatskog radijskog foruma, tekstopisca i skladatelja Dragana Brajovića Braju te glazbenike Željka Bebeka i Huseina Hasanefendića Husa.
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
"Imao sam jučer sjajnu ekipu ljudi koji su stvarno stručnjaci. Mi smo imali super aktualan panel kojeg smo nazvali ‘Napuniti Arenu‘. To je definitivno medijska tema, o tome pričao svaki čovjek zadnjih tjedana. Jedna Arena ili dvije ili pet. Kako sad? Čuli smo ili nismo čuli? Tako da smo rekli idemo barem tu jednim dijelom probranoj publici, posebno mladim ljudima, objasniti kompleksnost projekta - napuniti Arenu, bilo da je ona pulska, zagrebačka... Puno je elemenata u toj slagalici i nije ju jednostavno složiti. Zato smo mi evo jučer imali vrhunsku ekipu da malo pomogne svima drugima objasniti zapravo o čemu pričamo‘‘.
Upitali smo Majerovića-Stilinovića za kraj i koliki je značaj kreativnih i kulturnih industrija za gospodarstvo i je li uopće prepoznata u Hrvatskoj njihova uloga.
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
‘‘Mislim da se prepoznaje sve više i više. Naravno svi zajedno na tome radimo. Tek možda kroz zadnje desetljeće rade se ozbiljnija istraživanja i prebrojavanja ljudi koji su u svim sferama kreativnih industrija i njihov doprinos bruto društvenom proizvodu je također nezanemariv, to vidimo. To jest pokazala kriza, neke više, neke manje, ali generalno kreativne industrije prilično su otporne na različite vrste kriza‘‘.