Menu

Marković za MS: Želimo da djeca razmišljaju kad stvaraju novi medijski sadržaj i da budu aktivni građani-novinari

ZAGREB - Udruga Pragma već deset godina provodi Godišnju nagradu za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja. Cilj je nagrade podržati rad novinara na tom području. O samoj nagradi, ali i važnosti medijskog obrazovanja razgovarali smo s predsjednikom Udruge Nedjeljkom Markovićem.
Ovogodišnja nagrada provedena je u okviru tematske mreže "Medijsko obrazovanje je važno.MOV". Cilj je mreže jačati kapacitet organizacija civilnog društva, među ostalim, za provođenje reformi vezanih uz razvoj medijske pismenosti kao pismenosti novog doba. Nagradu su osvojile Morena Poljančić s Radija Gorski kotar i Marija Pavić iz Globala. Specifičnost je nagrade što prijavljene radove ocjenjuju učenici, roditelji i stručni suradnici, a Marković je podijelio s nama kako je sve prošlo.

"Jako smo zadovoljni jer smo uspjeli desetu godinu zaredom održati kontinuitet dodjele nagrade. Uspjeli smo zadržati naše škole, zadržati njihovu pozornost i uključiti više od 800 djece, više od 150 nastavnika, ali tek samo 30 roditelja. To je nešto o čemu ćemo u budućnosti puno više voditi brigu i probati naše roditelje više uključiti u projekte medijske pismenosti jer bez uključivanja roditelja, teško je očekivati da će same škole, obrazovne institucije preuzeti taj teret na sebe."

Tema nagrade bila je "Misli na sebe - čitaj" s ciljem promicanja čitanja, istaknuo je Marković. Istaknuo je da je čitanje jako važno od predškolske do odrasle školske dobi, a čitanje razvija maštu, znatiželju i želju za novim spoznajem.

"Drugo područje koje smo ove godine htjeli dodatno istaknuti je promocija provođenja kavalitetnog slobodnog vremena. Mi znamo da djeca i mladi, ako ih dovoljno ne usmjeravamo, ne potičemo i nenadziremo, onda će njihovo slobodno vrijeme biti provedeno na računalu, uz televizor, videoigrice, uz mobitele i različite ekrane. Nama je cilj promovirati kvalitetno slobodno vrijeme koje može biti nestrukturirano, ali je dobro da je u prirodi, na otvorenom, možda uz knjigu, uz prijatelje, druženje..."

U tome veliku ulogu imaju i mediji, odnosno medijski odgoj. Medijsko obrazovanje je jako važno i ide uz bok svim drugim obrazovanjima, poručio je Marković.

"Važna je i medijska pismenost, za koju mi kažemo da je sposobnost pristupa medijskom sadržaju, analize, kritičkog stvaranja i samog stvaranja novog medijskog sadržaja od korisnika. Želimo da djeca razmišljaju kad stvaraju novi medijski sadržaj, bilo na Facebooku, Tiktoku, Instagramu, Twitteru, bilo kojoj društevnoj mreži... Da mogu biti aktivni građani-novinari. Oni izvještavaju druge o svom radu i aktivnostima."

Pragma provodi razne projekte i radionice u svrhu promocije medijskog odgoja. "Nismo zadovoljni položajem medijske pismenost u trenutačnom sustavu odgoja i obrazovanja", naglašava Marković. Medijsko obrazovanje je rubno prihvaćeno, ističe, a njime se trenutno uglavnom bave profesori hrvatskog jezika, negdje i knjižničari.

"Mi u Hrvatskoj imamo puno toga što postoji ‘zasijano‘ već godinama, ali nikako da kažemo djeci da medijski odgoj nije samo filmska umjetnost, odlazak u kazalište ili čitanje novina. To je prepoznavanje medija, potraga za medijima, analiza medija, prepoznavanje dobrog i lošeg i samo stvaranje medijskog sadržaja."

nazad na vrh