Jurić-Kaćunić o asovima u rukavu radijskih lidera
- Napisao/la Media servis
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - Bez obzira na to što je glazba glavni razlog slušanja nekog radija, nezaobilazne komponente njegove moći su vlastita kreativnost, karizma voditelja i informativni sadržaj. Taj savršen miks omogućuje mu da dominira na audio tržištu, da bude atraktivan i nezamjenjiv. O asovima u rukavu radijskih lidera više nam je ispričao predsjednik Uprave AGI-ja, prvog privatnog instituta kreativne industrije u Hrvatskoj, Ivan Jurić-Kaćunić.
Unatoč jakoj konkurenciji na audio tržištu, radio nije okrznut ni poljuljan. Ovoga ljeta u Hrvatsku je stigao najpoznatiji svjetski servis za streaming glazbe Spotify, od ranije su dostupni i neki drugi, ali podaci o slušanosti radija ostaju vrtoglavo visoki, kako u općoj populaciji, tako i među mlađom publikom. U dobnoj skupini od 13 do 25 godina posljednji podatak o tjednoj slušanosti, prema Ipsosovom MEDIApulsu, pokazuje da ona iznosi 82,6 posto. U svakom slučaju, respektabilan podatak.Jasno je i iz ovoga da radio u Hrvatskoj nije okrznula pojava glazbenih streaming servisa. Komercijalni radio ostao je snažan u cijeloj Europi i tjedno dopire do 85 posto građana.Ipak, to sve ne znači da izazova nema. Radijske lideri kontinuirano prate sve promjene na tržištu, privlače nove generacije, prate njihove navike. Po tom pitanju radijska industrija i u Hrvatskoj napravila je čitav niz iskoraka kako bi uvijek bili pri ruci svom slušatelju i dali mu veći izbor – što će i kada slušati.Publika, primjerice, na raspolaganju ima mogućnosti staviti omiljenu radijsku postaju u džep putem aplikacije, a s druge strane širi se i ponuda. Tako poznate komercijalne radijske postaje nude online i nekoliko svojih glazbenih kanala, a slušatelj odabire jedan prema svojim trenutnim preferencijama.S druge strane, radio je puno više od glazbe, bez obzira što je ona glavni razlog slušanja pojedinog radija. Prema vrsti glazbe biramo radio, ali njegova ‘osobnost’, njegova priča, njegova korisnost čini nas vjernim obožavateljem.I upravo je to glavna razlika između radija i glazbenih streaming servisa. Radio je savršeni miks glazbe, zabave i informacije. On će omiljenim pjesmama slušateljima popraviti dan, kreativnim sadržajem ih zabaviti, ali i brzo i sažeto ih obavijestiti o svim važnim informacijama koje trebaju znati. Slušatelji, prije svega, moraju raspolagati informacijama koje se tiču baš njih, koje im pomažu donositi neke svakodnevne, ali i životne odluke.Stoga je za budućnost radija, osim praćenja navika publike, odnosno načina na koji žele konzumirati radijski medij, iznimno važno osigurati kreativan i kvalitetan sadržaj kojim će relaksirati, zabaviti, educirati i informirati slušatelja – sve na jednom mjestu i u pravom omjeru.