Menu

Ministrica Obuljen Koržinek na CMC-u o problemu globalnih platformi: ‘Situacija nije održiva’

ZAGREB - Pozicija medijske industrije u odnosu na globalne platforme, jedna je od tema koja je otvorena na prvom CROATIA MEDIA CONGRESSU, u organizaciji Amm Global Instituta.
CONGRESS je, uz ministricu kulture i medija Ninu Obuljen Koržinek te državnog tajnika Krešimira Partla i ravnatelja Agencije za elektroničke medije Josipa Popovca, okupio čelne ljude ključnih komercijalnih medijskih kuća. Radijski strateg i predsjednik Uprave Amm Global Instituta (AGI-ja) Ivan Jurić-Kaćunić i u svjetlu globalne konkurencije s kojom se mediji danas moraju nositi, upozorio je da se medijskoj industriji u Hrvatskoj, kao dio kreativne, moraju osigurati jednaki uvjeti koje imaju kolege u Europskoj uniji, poput pristupa programima HBOR-a, a što sada nije moguće.

‘Ako ćemo biti važan faktor hrvatskog društva, ako ćemo proizvoditi kreativan sadržaj, trebaju nam uvjeti. Imamo dobru šansu koju trebamo iskoristiti da nam se ne pojavljuju globalni efekti, ali globalni efekti će se u suprotnome sigurno razviti i nitko više neće moći popraviti tu situaciju.’

Tijekom rasprave o izmjenama Zakona o elektroničkim medijima koje predviđaju odgovornost izdavača za komentare čitatelja i visoke kazne, direktorica HANZA Medija Ana Hanžeković istaknula je da su oni apsolutno protiv govora mržnje, ali i podsjetila da ne vrijede za sve ista pravila. ‘S obzirom na to da je naš financijski rizik prevelik, mi ćemo sigurno biti prisiljeni ukinuti komentare, a onda će korisnici jednostavno komentirati na globalnim platformama.’

Predsjednik Vijeća za elektroničke medije i ravnatelj Agencije za elektroničke medije Josip Popovac kazao je da Europska unija i Europska komisija ulažu velike napore i kako vjeruje da će do parcijalne regulacije vrlo brzo doći. ‘Nažalost, globalne platforme su većinom u drugom dijelu svijeta i to su dosta moćne platforme.’

​Ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek istaknula je da je Europska unija spremna pokušati uhvatiti se u koštac s problemom globalnih platformi kroz Digital services act. ‘S jedne strane, strašna disproporcija mainstream medija u odnosu na globalne platforme u smislu različitih tipova odgovornosti za sadržaj i ono što je jednako razorno, kontinuirani odljev oglašivačkih sredstava prema tim platformama. To nije samo gubitak za medijsku industriju nego i za državne proračune jer tu nema onda naplate poreza i takva situacija nije održiva’, poručila je ministrica i zaključila da su svi angažirani u pronalasku rješenja.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam