Udruženje europskih radija o digitalnom nametu: ‘Osigurati pošten doprinos digitalnih kompanija društvu’
- Napisao/la Media servis
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - Na razini Europske unije već se dugo raspravlja i pregovara o uvođenju digitalnog nameta globalnim tehnološkim divovima, odnosno digitalnim tvrtkama, a nedavno je Europska komisija pokrenula javno savjetovanje na tu temu. U raspravu se opet uključilo i Udruženje europskih radija (AER).
Europska komisija u siječnju je objavila inicijativu Početne procjene učinka za digitalni namet i vratila temu u fokus zainteresirane javnosti.‘Podržavamo ambiciju Europske komisije da odgovori na aktualne izazove digitalne ekonomije i svakako se slažemo s mišljenjem da online platforme trenutno koriste značajne regulatorne prednosti’, kaže nam član Izvršnog odbora Udruženja europskih radija i kreativni konzultant AMM Global Instituta Luka Đurić.Ukazuje na činjenicu da je jedna od odlika takvog digitalnog poslovanja mogućnost postizanja velike ekonomske aktivnosti na nekom području s malom ili nikakvom fizičkom prisutnošću. Nužno ne moraju plaćati poreza na dobit u državi u kojoj djeluju i relativno im je jednostavno preusmjeriti dobit prema zemljama s manjim poreznim stopama.‘U raspravi sudjelujemo kao predstavnici industrije koja uvelike doprinosi europskom gospodarstvu i plaća izravne i neizravne namete na nacionalnim razinama. Stoga podržavamo inicijativu Europske komisije usmjerenu ka stvaranju modernog, održivog pravnog i poreznog okvira unutar kojeg će biti osiguran pošten doprinos digitalnih kompanija društvu i koji će omogućiti poštenu tržišnu utakmicu na unutarnjem tržištu.’Podržavaju ideju o jedinstvenom europskom rješenju za digitalni namet i uspostavu zajedničke točke koordinacije na europskoj razini, umjesto različitih nacionalnih rješenja, potencijalno štetnih za jedinstveno tržište.‘Komercijalni radiji već su zauzeli svoje mjesto u ovom digitalnom dobu. Online slušanje raste zbog čega radijska industrija prilagođava svoj poslovni model, istovremeno poštujući strogi pravni i porezni okvir koji proizlazi iz njihovog statusa nakladnika. Imajući to na umu, najvažnije je da opseg i definicije europskog digitalnog nameta ne vode dvostrukom oporezivanju ionako već strogo reguliranih aktera europskog gospodarstva. Očekujemo jasan stav Europske komisije o tome na koji način će se jamčiti porezna sigurnost’, objašnjava Đurić.U AER-u podsjećaju da neke usluge za koje je predviđeno da budu dio opsega Direktive nude i radijske postaje, poput streaminga sadržaja financiranog oglašavanjem. ‘Ističemo da se tradicionalna radijska industrija već oporezuje za svoje aktivnosti. Prilikom izrade nacrta rješenja protiv smo bilo kakvih poteza koji će naštetiti komercijalnim radijskim postajama koje su već snažno pogođene zbog poslovanja u pandemijskim uvjetima’, zaključuje Đurić.