Vukušić otkriva kako osiguravaju vrlo nisku razinu izbjegavanja oglasa
- Napisao/la Media servis
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - Jedan od razloga atraktivnosti radijskog medija kao oglašivačke platforme je i niska razina izbjegavanja reklama. Kako bi ta razina bila još niža, kreativci uzimaju u obzir i kojem tipu slušatelja se obraćaju. O skupinama unutar radijske publike, razgovarali smo s direktorom amm.-a i kreativnim konzultantom AMM Global Instituta Hrvojem Vukušićem.
‘Različiti tipovi slušatelja drugačije reagiraju na oglase i od njih imaju drugačija očekivanja’, govori nam Vukušić na početku. ‘Glazba je glavni razlog slušanja radija, a mi toj dominantnoj skupini unutar radijske publike izlazimo u ususret kvalitetnom integracijom kreativnih oglasa u program, tako da dobiju kratku poruku koja ne narušava iskustvo uživanja uz omiljeni radio, ali poruka mora biti upečatljiva.’Mlađe generacije posebno ističu glazbu kao primarni razlog slušanja.‘One spadaju u grupu koju se često karakterizira kao vrlo zahtjevnu, a ja bih rekao da treba znati kako im se obratiti. Činjenica je da pripadnici generacije Z brzo preusmjeravaju pažnju, nekoliko sekundi brže nego milenijalci, stoga nam je posebno važno zgrabiti njihovu pažnju već u prvim sekundama oglasa i komunicirati na njima blizak način. Kada takav oglas stavimo na specijalizirane radijske platforme koje govore jezikom koji je prirodan pripadniku Z generacije onda je i sama poruka u prirodnom okruženju i bolje percipirana od strane slušatelja kojem se obraćamo. Radio se smatra prijateljem i tako se doživljava, to je velika privilegija i odgovornost. Slušatelji očekuju da ih radio razumije i s njima ‘lovi’ sve bitne trenutke u danu. U tom ambijentu povjerenja i pozitivnih emocija treba plasirati poruku koja je autentična i u skladu sa simbiozom koja se događa na relaciji slušatelj - radio’, objašnjava Vukušić.Radio postaje kontinuirano privlače te pripadnike nove generacije slušatelja koji se pridružuju vjernoj publici nekog radija. Kod radijskog oglašavanja općenito je vrlo niska razina izbjegavanja oglasa, a posebno u slučaju vjerne publike.‘U toj skupini su i oni koji radio doživljavaju kao društvo, a njegove DJ-eve kao prijatelje i suputnike. Ovi slušatelji jako dobro reagiraju na DJ talkove.’ Unutar radijske publike postoji i skupina slušatelja kojima su u prvom planu vijesti. S obzirom da je radio medij kojemu se najviše vjeruje, i oni su dio vjerne publike.‘Slušatelji koji slušaju radio najviše zbog konzumacije vijesti i informacija navikli su na govorni sadržaj i treba im pružiti ono što oni i očekuju od radija - jasnu i informativnu poruku’, zaključuje Vukušić.