PRCA: Provedeno istraživanje potvrđuje etička načela u PR industriji Jugoistočne Europe
- Napisao/la Media servis
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - PRCA (The Public Relations and Communications Association) Jugoistočne Europe nedavno provedenim istraživanjem obuhvatilo je sliku odnosa s javnošću (PR) u jugoistočnoj Europi. Anketirajući profesionalce u industriji, rezultati daju vrijedan uvid u status posla, odgovornosti uloge, industrijske sektore i etiku unutar PR industrije.
Etika i upravljanje ugledom imaju značajnu ulogu u PR industriji Jugoistočne Europe. PR stručnjaci smatraju industriju umjereno etičkom, sa srednjom ocjenom od 5,8 na ljestvici od 0 do 10.Nadalje, velika većina ispitanika (84%) izjavila je da nisu bili uključeni u neetičke prakse kako bi pridobili medijsku pokrivenost, klijente ili utjecaj.Rezultati istraživanja pokazuju da je većina PR stručnjaka u jugoistočnoj Europi zaposlena na plaćenim pozicijama s punim radnim vremenom, od kojih je 85% ispitanika izjavilo da je zaposleno s punim radnim vremenom. Ovi su stručnjaci aktivno uključeni u PR i komunikacijske aktivnosti, a 99% potvrđuje svoju uključenost u značajne PR i/ili komunikacijske odgovornosti.· Ostali ključni dokazi:· Različiti sektori: PR stručnjaci rade u različitim sektorima, uključujući medije i marketing (28%), financije i poslovne usluge (20%) i državni sektor(19%)· Strateške uloge: PR stručnjaci u jugoistočnoj Europi imaju ključne pozicije u svojim organizacijama, 22% koji rade kao predsjednik/glavni izvršni direktor/izvršni direktor/osnivač, a 19% kao glavni službenici za komunikacije· Različite funkcije: primarne funkcije uključuju razvoj komunikacijske strategije (68%), opće odnose s medijima (67%), planiranje/organizaciju događaja (62%) i planiranje strategije odnosa s medijima (60%)Direktorica Svjetske udruge za odnose s javnošću I komunikacije (PRCA), Renna Markson, izjavila je:"PR krajolik u jugoistočnoj Europi je na korak od značajnog rasta i transformacije, kao što istraživanje pokazuje. Naši rezultati naglašavaju ključnu ulogu PR stručnjaka u oblikovanju organizacijskih strategija, sa sve većim fokusom na digitalne medije, upravljanje ugledom i komunikacijski razvoj strategije. Ovo naglašava važnost poticanja suradnje i dijeljenja znanja unutar industrije kako bi se dodatno poboljšalo stanje PR industrije u jugoistočnoj Europi. Kako napredujemo, uvjerena sam da će ti uvidi potaknuti stalni rast, izvrsnost i etičke standarde u PR industriji jugoistočne Europe.’’Svjetska udruga za odnose s javnošću i komunikacije (PRCA) najveće je svjetsko profesionalno PR tijelo. Predstavljajući 35.000 PR profesionalaca u 82 zemlje širom svijeta, globalni su zagovornici izvrsnosti u odnosima s javnošću. Timovi diljem Europe, Bliskog istoka, Azije i Pacifika surađuju sa stručnjacima diljem svijeta kako bi koordinirali operacije na šest kontinenata.Misija udruge je stvoriti profesionalniju, etičniju i napredniju PR industriju zagovaranjem - i provođenjem - profesionalnih standarda diljem svijeta putem profesionalne povelje i kodeksa ponašanja. Kodeks tjera članove da se pridržavaju najviših standarda etičke prakse.Također, pružaju iznimnu obuku, vjerodostojne podatke o industriji, globalno umrežavanje i mogućnosti razvoja. Također, udruga upravlja Međunarodnom organizacijom za komunikacijsko savjetovanje (ICCO) - krovnim tijelom za 41 PR udrugu i 3000 agencija diljem svijeta.Dodatno, podržavaju isporuku Udruge komunikatora motorne industrije (MICA).‘’Ovo je prvo istraživanje koje je Svjetska udruga za odnose s javnošću I komunikacije (PRCA) iz Londona napravila za područje Jugoistočne Europe zajedno s mrežom koju gradi u ovom dijelu svijeta. Ovo istraživanje važno je jer stavlja Jugoistočnu Europu na globalnu kartu svijeta i javno će biti dostupnu, ne samo više od 35 000 članova nego i znanstvenim I obrazovnim institucijama. Prikupili smo ažurne informacije koje imaju za cilj osnažiti PR stručnjake vrijednim uvidima i pridonijeti rastu i razvoju industrije u cijeloj regiji. U ovom istraživanju sudjelovali su relevantni senior stručnjaci te agencije koje se isključivo bave odnosima s javnošću, a djeluju više od 10 godina u kontinuitetu. ‘’, izjavio je Danijel Koletić, predsjednik PRCA mreže za Jugoistočnu Europu.