Menu

Otvoren najveći turistički sajam u Švicarskoj, Hrvatska zemlja partner

ZAGREB - Početak godine u turističkom sektoru obilježavaju brojni sajmovi na kojima se većina svjetskih destinacija bori za naklonost potencijalnih gostiju. Jedan takav otvoren je u Zurichu, a na njemu je Hrvatska kao zemlja partner organizirala i svečani program otvorenja.

Hrvatska turistička zajednica predstavlja ukupnu hrvatsku turističku ponudu na sajmu FESPO koji se održava u Zürichu do nedjelje. Čast da otvori sajam pripala je ministrici turizma i sporta Nikolini Brnjac.

"Švicarci sve ono što traže Hrvatska upravo ima. Hrvatska je održiva zemlja, ima sve outdoor aktivnosti. Znači, aktivni turizam, a razvijamo i zdravstveni turizam. Švicarski turisti žele doći u Hrvatsku što potvrđuju i brojke."

Te brojke je predstavio direktor Predstavništva HTZ-a u Austriji, a koji pokriva i tržište Švicarske Branimir Tončinić.

"Prošle godine ostvarili smo 300.000 dolazaka švicarskih gostiju koji su realizirali 1,4 milijuna noćenja. To je povećanje u odnosu na 2022., povećanje u odnosu na 2019. Mi svake godine iz Švicarske bilježimo od 1 do 2 posto rasta tako da je Švicarska za nas jedno važno tržište koje se uklapa i u naš novi strateški marketinški plan."

Taj plan uključuje dvije glavne stvari. Prvi je promovirati pred i posezonu, što nam je prošle godine jako dobro išlo tvrdi ministrica.

" Mi smo prošle godine imali najbolju predsezonu ikad, posezonu i to je cilj hrvatskog turizma. Naše sve investicije koje imamo se ulažu upravo u tom smjeru na kvalitetu, podizanje kvalitete, dodatnih aktivnosti, dodatnih sadržaja, outdoor aktivnosti što Švicarci traže. Znači aktivni turizam, a Hrvatska ima što za ponuditi zato su s nama ovdje i predstavnici nacionalnih parkova, parkova prirode i vrlo je važno da se vidi ta velika jedna ponuda za švicarsko tržište."

Drugi je pak doprijeti do gostiju visoke platežne moći. Kada govorimo o turistima u Hrvatskoj, tu su Švicarci drugi odmah iza Amerikanaca rekao je direktor HTZ-a Kristian Staničić.

"To je jedan od razloga zašto smo se orijentirali na ovo tržište iz kojeg smatramo da postoji puno veći potencijal, iako Hrvatska bilježi pozitivne trendove rasta već nekoliko godina s ovog tržišta. Mislim da Hrvatska kroz zadnjih nekoliko godina i kroz podizanje razine kvalitete ima što ponuditi švicarskim gostima. Mi smo se kroz nove strateške dokumente orijentirali na premium segment naše ponude. To smo istaknuli u uvodnom govoru, ali to ćemo istaknuti sa svim našim partnerima ovih dana na sastancima na sajmu."

Kao gosti, Švicarci se ističu tvrdi Tončinić.

"Švicarci su drugačiji karakter i drugačiji mentalitet i drugačije se ponašaju. Kad god se vidi neka ograda, Švicarci smatraju da nisu pozvani i oni će otići. Njih treba prihvatiti otvorenih ruku s našim srdačnim mentalitetom prijateljskim i onda nema stvarno nikakvih problema zato jer oni vole i prirodu i dobru gastronomiju i dobar odnos cijene i usluge i dobre smještaje, a mi to sve imamo."

Da se ono njih treba potruditi rekao je i Staničić.

"Oni prije svega traže kvalitetu usluge i kvalitetu boravka u destinaciji. Dakle, od smještaja, gastro ponude od svih onih popratnih sadržaja koje čine ukupni turistički doživljaj. Vole boraviti u prirodi, vole aktivni odmor. Mislim da Hrvatska tu itekako ima što ponuditi i u priobalju i na otocima i u kontinentalnom dijelu Hrvatske. Vole upoznavati nove destinacije, jako ih interesira povijesna i kulturna baština i mislim da uz sve to skupa moramo položiti ispit, da tako kažem, i s kvalitetnom enogastronomskom ponudom što Hrvatska zasigurno ima."

Dok neki tvrde kako je povećan broj švicarskih turista u Hrvatskoj posljedica ulaska u Schengen, generalni menadžer sajma Stephan Amstad tvrdi kako to igra jako malu ulogu.

"Imamo mnogo Hrvata koji žive u Švicarskoj tako da je i njima sada prilično jednostavno putovati do prekrasne destinacije kao što je Hrvatska. No, mislim da granica ne predstavlja problem. Važnije je kakva je raznolikost destinacije. To je najvažnije za odluku na koje odredište Švicarci žele otputovati."

Švicarci Hrvatsku vide kao destinaciju na Mediteranu gdje je konkurencija velika. No, u odnosu na Španjolsku ili Grčku Hrvatska prema Staničiću ima komparativnu prednost u jednoj stvari.

"Upravo u blizini tržišta, u dostupnosti tržišta, imamo jako dobre i zrakoplovne veze pa i sa Švicarskom. Isto tako imamo kvalitetu u smještaju, u ukupnoj ponudi. Orijentirali smo se na održivost. Naš je cilj pojačati pred i posezonu i zapravo disperzirati turistički promet na što duži period tijekom godine. Mislim da će i to Švicarci u budućnosti prepoznavati i naravno posjećivati Hrvatsku još u većem broju."

Kakvi signali za ovu godinu dolaze sa švicarskog tržišta rekao je vlasnik turističke agencije Croaticum Tomislav Račić.

"Prognoze su jako dobre. Siječanj je bio odličan po pitanju bookinga i po pitanju interesa za naredne mjesece. Mogu reći da početak godine bio stvarno super, imali smo prošli tjedan sajam u Bernu gdje je također interes bio velik, sada se nastavlja u Zurichu. Nadam se da će ovdje biti pokazan isto veliki interes."

Prednost Hrvatske u odnosu na ostale destinacije je i brojna dijaspora tvrdi Račić.

"Ako govorimo o Hrvatima ili zemljama u okruženju Hrvatske, porijeklo tih ljudi koji su sada u Švicarskoj, to su odlični kupci, to su kupci visoke platežne moći. Prije su si možda priuštili neki dobar apartman, sada će si priuštiti najbolji hotel u Hrvatskoj. To su odlični gosti."

Na sajmu, posjetitelji se do nedjelje mogu upoznati sa sinjskim alkarima, dalmatinskom marendom i brojnim drugim hrvatskim turističkim adutima što će, kako se nadaju u HTZ-u, rezultirati novim rekordnim brojkama sa švicarskog tržišta.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam