Menu

Održan panel ‘Europa, mladi i medijska pismenost‘, Ciboci Perša za MS: Medijska pismenost treba biti predmet u školama

ZAGREB - U sklopu osmih Dana medijske pismenosti održan je panel 'Europa, mladi i medijska pismenost - što nam kažu podaci?' Događaj su organizirali Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku.
Brojne opasnosti vrebaju na interntu, a jedan od ciljeva Dana medijske pismenosti je upozoriti na dezinformacije i lažne vijesti koje možemo naći na društvenim mrežama. Naime, istraživanja su pokazala da se 67% mladih ponekad ili vrlo često našlo u takvoj situaciji. No, dobra je vijest da 53% mladih provjerava istinitost informacija koje pročitaju na internetu. Voditeljica Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj Zrinka Ujević za Media servis je istaknula da je važno da mladi nauče vještinu prepoznavanja pouzdanosti izvora informacija.

"Važno je poticati kritičko razmišljanje u pristupu internetu, biti svjestan koje opasnosti postoje, razumjeti zašto je nešto stavljeno na internet, kako nastaje. Jednostavno cilj je potaknuti kritičko razmišljanje i kritični pristup."

62% mladih nije imalo priliku učiti o medijskoj pismenosti, podsjetio je za Media servis zamjenik ravnatelja Vijeća Agencije za elektroničke medije Robert Tomljenović.

"Jedna od važnijih stvari koje ti podaci pokazuju da su mladi svjesni i brojnih problema, ali i prednosti života u ovom digitalno, medijski posjedovanjom svijetu, kao i da su svjesni kako taj svijet može utjecati na njihovo mentalno zdravlje. To je isto jedan od velikih razloga zašto moramo progovarati o medijskoj pismenosti, osvještavati važnost i snažnije ga integrirati u škole, zapravo s medijskim obrazovanjem krenuti od vrtića."

Kada djeca počnu koristiti medije, moraju početi s medijskim obrazovanjem, istaknula je za Media servis profesorica komunikologije Hrvatskog katoličkog sveučilišta Lana Ciboci Perša. Pitali smo ju treba li medijska pismenost biti predmet u školama:

"Danas primarno o medijima uče kroz nastavu Hrvatskoj jezika, a treba spomenuti i međupredmetne teme. Ja sam svakako za poseban predmet, ne bih da je izvannastavni jer mislim da je to područje o kojem svi moraju učiti neovisno o tome gdje žive. Hoće li do toga u budućnosti doći, to ćemo vidjeti, ali ja mislim da bismo se trebali ugledati na države kao što su skandinavske ili Kanada koje taj predmet imaju."

Cilj je, objašnjava Ciboci Perša, prevenirati negativne i ukazati na pozitivne strane medija.

"Koristite medije, nemojte bježati od njih, ali ih koristite mudro i odgovorno."

Borba protiv dezinformacija i digitalni otisak u fokusu su ovogodišnjeg izdanja Dana medijske pismenosti.

nazad na vrh
koprivnica     radio1     terezija     superradio     garešnica     novi radio     radio županja     radio zadar     metkovic     drava     drnis     djakovo     eurostar     imotski     kaj     labin     makarska     moslavina     novska     Ultra     sisak     trend_radio     novi_marof     radioval     nova gradiška     antena     sinj     orahovica     vukovar     bravo     biokovo     enter     city     happyfm     RovinjFM     RadioGospić     Kastav     Megamix     Gorski Kotar     http://www.radioploce.hr/     Brač     unidu     trogir     Extrafm     zelina     room     
koprivnica     radio1     terezija     superradio     garešnica     novi radio     radio županja     radio zadar     metkovic     drava     drnis     djakovo     eurostar     imotski     kaj     labin     makarska     moslavina     novska     Ultra     sisak     trend_radio     novi_marof     radioval     nova gradiška     antena     sinj     orahovica     vukovar     bravo     biokovo     enter     city     happyfm     RovinjFM     RadioGospić     Kastav     Megamix     Gorski Kotar     http://www.radioploce.hr/     Brač     unidu     trogir     Extrafm     zelina     room