Ljubić Kutnjak za MS: Raste interes hrvatskih građana za europske izbore, 60 posto njih iskazalo zainteresiranost, no pravi test je 9. lipnja
- Napisao/la Kristina Tomljanović
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - Europski izbori su nam pred vratima, političke stranke imaju još svega tjedan i pol za svoje kampanje. Koliko su izbori za Europski parlament važni, koliko su Hrvati zainteresirani za izlazak na ove izbore - samo su neke od tema o kojima smo u Intervjuu tjedna Media servisa razgovarali s vršiteljicom dužnosti voditeljice Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj Majom Ljubić Kutnjak.
Iako je prošlo nešto više od mjesec dana od parlamentarnih izbora, upitali smo Ljubić Kutnjak čini li joj se da su građani još uvijek više usredotočeni na ono što se zbiva nakon njih te da malo tko misli o skorašnjem biranju zastupnika u Europski parlament?
‘‘Europski parlament već duže vrijeme provodi institucionalnu, nestranačku kampanju koja se provodi u svih 27 država članica, pa tako i u Hrvatskoj. Hrvatski građani već duže vrijeme znaju da su europski izbori 9. lipnja. Svakako treba uzeti u obzir činjenicu da smo u međuvremenu imali parlamentarne izbore, ali ja bih rekla da i političke stranke i mi sami institucionalno ulazimo u jedan pravi finiš. Mislim da će se najviše sučeljavanja i debata, ali i svega onoga što mi sve skupa radimo ostvariti u idućih deset dana‘‘.Hrvatska je na zadnjim EU izborima 2019. imala jedan od najslabijih odaziva. Ljubić Kutnjak nam je otkrila što pokazuju posljednja istraživanja i kakav se odaziv očekuje na ovogodišnjim izborima.
‘‘Kroz godine interes hrvatskih građana raste i zapravo smo zabilježili najveći skok kada je riječ o samom interesu za europske izbore. 60 posto njih kaže da su zainteresirani i nešto manje da će izaći na izbore recimo da se oni događaju idući tjedan. To je istraživanje rađeno prije parlamentarnih izbora. Smatramo da će se taj interes itekako zadržati, no pravi test je 9. lipnja‘‘.Na razini Europske unije 216 milijuna je onih koji će prvi put izaći na birališta, a u Hrvatskoj je riječ o 180 tisuća.
‘‘U našoj kampanji se obraćamo svim građanima i pozivam sve slušatelje da pogledaju naš video koji je i okosnica naše same kampanje gdje se upravo starije generacije građana obraćaju mlađima tako da imamo taj jedan međugeneracijski prizvuk i zapravo govore: ‘Sad je red na vama‘. Oni su se itekako borili za očuvanje demokracije, glasovali su i žele da i mlade generacije stanu u obranu demokracije i više izađu na ove izbore‘‘.A kako mladi dišu i kako gledaju na važnost svog glasa, Ured Europskog parlamenta provjerio je i na terenu diljem zemlje.
‘‘Žele da se njihov glas i mišljenje čuje i da bude veći dijalog donositelja odluka s građanima. Spremni su izraziti svoje mišljenje ako znaju da će to doprinijeti oblikovanju politika, da mladi budu zastupljeni u raspravama u kojim se govori o mladima. Kada govorimo o temama koje njih zaokupljaju to je svakako borba protiv klimatskih promjena, gospodarski rast, otvaranje radnih mjesta, prva zapošljavanja, socijalne teme, teme stanovanja‘‘.Kako građani općenito vide svoju ulogu i odgovornost?
‘‘Većina njih smatra da donošenje odluka, odnosno utjecanje na donošenje odluka prije svega mogu postići glasovanjem. Zato se i nadamo da će izlaznost biti veća, ali isto tako kroz različite doprinose u javnim savjetovanjima kod donošenja zakona, a tu onda zapravo dolazimo do brojke da dvije trećine zakona u Hrvatskoj koji su doneseni se temelje upravo na europskom zakonodavstvu i tu se pokazuje koliko Europski parlament utječe na svakodnevicu‘‘.Kampanja traje još tjedan i pol. Moglo bi se reći da nije ni približna onoj za parlamentarne izbore.
‘‘Svakako da ne trebamo gledati izolirano svake izbore i da činjenica da su i parlamentarni izbori bili u toj jednoj proljetnoj sezoni da je zaokupila i medijsku pažnju, ali ja bih opet rekla da je idućih deset dana ključno i mi zaista pozivamo sve naše građane da se informiraju o programima političkih stranaka, o tome koja je njihova vizija budućnosti i na kraju zaista donesu jednu informiranu odluku i izađu na birališta 9. lipnja‘‘.‘‘Iskoristimo svoj glas i nedajmo da nam drugi kroje našu budućnost‘‘, istaknula je Ljubić Kutnjak kao jednu od glavnih poruka koja bi se mogla izdvojiti iz kampanje.
‘‘Da smo mi ti koji stojimo iza svojih odluka jer će u protivnom netko drugi odlučivati tko će biti 12 hrvatskih od ukupno 720 zastupnika, da demokraciju ne smijemo uzimati zdravo za gotovo. Što više ljudi glasa demokracija je snažnija i želimo da se i europski izbori percipiraju i da budu onakvi kao što su i nacionalni jer se 70 % zakonodavstva i temelji na EU zakonodavstvu, a itekako Europska unija utječe na našu svakodnevicu‘‘.Ovogodišnji europski izbori su zbog trenutačne geopolitičke situacije za 80 posto Europljana još važniji, napomenula je naša sugovornica.
‘‘Tu svakako možemo kao primjer promatrati posljednjih pet godina mandata. Na početku mandata nitko nije mogao pomisliti da će se Europski parlament i Europska unija općenito suočavati s krizama poput pandemije, ruske agresije na Ukrajinu i svime onim što je i za posljedicu imalo energetsku krizu, inflaciju i zapravo na tim primjerima vidimo koliko je bio važan ujedinjen i solidaran odgovor Europske unije. Na taj način vidimo da pojedini problemi i izazovi nadilaze granice država članica i da je potreban jedan zajednički odgovor‘‘.Sama svijest o zrelosti hrvatskih građana o tome da europske politike utječu na njihovu svakodnevicu je sve veća, a samim time više koriste i svoja prava, zaključno je iznijela Ljubić Kutnjak.
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Ostale vijesti: Kristina Tomljanović
- Marković za MS o povećanju minimalne plaće: Uvijek kasnimo s tim mjerama, ona je svake godine rasla, ali rasli su i troškovi života
- [AUDIO] Marković za MS o nacionalnoj stambenoj strategiji: Načelno možemo podržati taj veliki povratak države
- Špika za MS Plenkoviću poručio: Ima vrlo malo vremena da reagira, sljedeći put bit će premali trgovi u svim gradovima RH i tražit ćemo da se on makne