Istraživanje: ‘Radio prolazi kroz proces modifikacije u smjeru personaliziranog programa’
- Napisao/la Media servis
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - Prokuristica AGI-ja Anita Šulentić provela je istraživanje fokusirano na Z generaciju. Nakon što je prvi dio istraživanja otkrio da mladi intenzivno slušaju radio, u drugom dijelu pozabavila se pitanjem poslovnih strategija i načinima na koje radijski čelnici najpopularnijih postaja za mlade privlače tu generaciju slušatelja.
Kako bi dobila odgovore koristila je metodu dubinskog polustrukturiranog intervjua. Razgovarala je s programskim direktorima pet najslušanijih radijskih postaja u zemlji, u targetu od 13 do 25 godina, prema podacima Ipsosa za prvu polovinu 2020. godine.Zaključak je da su svi svjesni izazova i potreba Z generacije i zbog toga, u većoj ili manjoj mjeri, oblikuju program prilagođen njihovom životnom stilu te razvijaju digitalne platforme radija. Na taj način ulažu u budućnost privlačeći nove naraštaje slušatelja’, otkriva nam Šulentić.Što se radijskog sadržaja tiče, biraju se teme sukladno njihovim interesima, kao i nagradne igre, a fokus je na kraćim formama. ‘Z generacija je vrlo zahtjevna, želi brzi i kvalitetni radijski content. Ne daju drugu šansu, a s obzirom na broj platformi kojima su okruženi, nije ni začuđujuće da radijskim postajama pristupaju kao daljinskom upravljaču televizije - ako me nešto ne zaintrigira u 3 sekunde praćenja, tražim nešto bolje’, napominje prokuristica AGI-ja.Osim sadržajem, radijske postaje drže korak s mladima i ulaganjima u digitalne platforme kao što su mobilne aplikacije, web stranice, društvene mreže, YouTube profile, uvode dodatne glazbene kanale, pa i televizijski. Šulentić ističe da na tim radijima redovito objavljuju sadržaj na TikToku i Instagramu.‘Riječ je o digitalnim platformama kojima je Z generacija orijentirana više nego tradicionalnim medijima. Na taj način radijske postaje ostvaruju kontakt s mladima koji ih već slušaju, ali i s onima kojima će to biti prvi doticaj s određenim radijem koji će potencijalno slušati za nekoliko godina, kad postanu aktivni slušatelji radija.’ Prema podacima iz prvog dijela istraživanja 87% ispitanika iz generacije Z sluša radio na razini tjedna.‘U radijskoj industriji u Hrvatskoj prepoznata je važnost privlačenja nove publike iz redova generacije Z i uspješno drže korak s mladima. Naposljetku, to pokazuju rezultati slušanosti. Sve ukazuje na to da se radio odlično snašao u digitalnom dobu i da prolazi kroz proces modifikacije u smjeru personaliziranog programa’, zaključuje Šulentić.