Menu

Istraživanje: ‘Radio prolazi kroz proces modifikacije u smjeru personaliziranog programa’

ZAGREB - Prokuristica AGI-ja Anita Šulentić provela je istraživanje fokusirano na Z generaciju. Nakon što je prvi dio istraživanja otkrio da mladi intenzivno slušaju radio, u drugom dijelu pozabavila se pitanjem poslovnih strategija i načinima na koje radijski čelnici najpopularnijih postaja za mlade privlače tu generaciju slušatelja.
Kako bi dobila odgovore koristila je metodu dubinskog polustrukturiranog intervjua. Razgovarala je s programskim direktorima pet najslušanijih radijskih postaja u zemlji, u targetu od 13 do 25 godina, prema podacima Ipsosa za prvu polovinu 2020. godine.

Zaključak je da su svi svjesni izazova i potreba Z generacije i zbog toga, u većoj ili manjoj mjeri, oblikuju program prilagođen njihovom životnom stilu te razvijaju digitalne platforme radija. Na taj način ulažu u budućnost privlačeći nove naraštaje slušatelja’, otkriva nam Šulentić.

Što se radijskog sadržaja tiče, biraju se teme sukladno njihovim interesima, kao i nagradne igre, a fokus je na kraćim formama. ‘Z generacija je vrlo zahtjevna, želi brzi i kvalitetni radijski content. Ne daju drugu šansu, a s obzirom na broj platformi kojima su okruženi, nije ni začuđujuće da radijskim postajama pristupaju kao daljinskom upravljaču televizije - ako me nešto ne zaintrigira u 3 sekunde praćenja, tražim nešto bolje’, napominje prokuristica AGI-ja.

Osim sadržajem, radijske postaje drže korak s mladima i ulaganjima u digitalne platforme kao što su mobilne aplikacije, web stranice, društvene mreže, YouTube profile, uvode dodatne glazbene kanale, pa i televizijski. Šulentić ističe da na tim radijima redovito objavljuju sadržaj na TikToku i Instagramu.

‘Riječ je o digitalnim platformama kojima je Z generacija orijentirana više nego tradicionalnim medijima. Na taj način radijske postaje ostvaruju kontakt s mladima koji ih već slušaju, ali i s onima kojima će to biti prvi doticaj s određenim radijem koji će potencijalno slušati za nekoliko godina, kad postanu aktivni slušatelji radija.’ Prema podacima iz prvog dijela istraživanja 87% ispitanika iz generacije Z sluša radio na razini tjedna.

‘U radijskoj industriji u Hrvatskoj prepoznata je važnost privlačenja nove publike iz redova generacije Z i uspješno drže korak s mladima. Naposljetku, to pokazuju rezultati slušanosti. Sve ukazuje na to da se radio odlično snašao u digitalnom dobu i da prolazi kroz proces modifikacije u smjeru personaliziranog programa’, zaključuje Šulentić.

nazad na vrh
koprivnica     radio1     terezija     superradio     garešnica     novi radio     radio županja     radio zadar     metkovic     drava     drnis     djakovo     eurostar     imotski     kaj     labin     makarska     moslavina     novska     Ultra     sisak     trend_radio     novi_marof     radioval     nova gradiška     antena     sinj     orahovica     vukovar     bravo     biokovo     enter     city     happyfm     RovinjFM     RadioGospić     Kastav     Megamix     Gorski Kotar     http://www.radioploce.hr/     Brač     unidu     trogir     Extrafm     zelina     room     
koprivnica     radio1     terezija     superradio     garešnica     novi radio     radio županja     radio zadar     metkovic     drava     drnis     djakovo     eurostar     imotski     kaj     labin     makarska     moslavina     novska     Ultra     sisak     trend_radio     novi_marof     radioval     nova gradiška     antena     sinj     orahovica     vukovar     bravo     biokovo     enter     city     happyfm     RovinjFM     RadioGospić     Kastav     Megamix     Gorski Kotar     http://www.radioploce.hr/     Brač     unidu     trogir     Extrafm     zelina     room     
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam