‘Novi svijet, novi radio’
- Napisao/la Media servis
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - Ove subote obilježava se Svjetski dan radija, medija čija popularnost ne blijedi. O današnjem položaju radija razgovarali smo s kreativnim konzultantom Amm Global Instituta i članom izvršnog odbora Europskog udruženja radija, Lukom Đurićem.
13. veljače proglašen je Svjetskim danom radija u spomen na pokretanje radijske postaje Ujedinjenih naroda 1946. godine, a emitiranje je započelo porukom: ‘Ovo su Ujedinjeni narodi. Obraćamo se ljudima svijeta.’Povijest radija ipak seže još dalje. 1920. godine prva komercijalna radijska postaja u Pittsburghu započela je s redovitim emitiranjem. Tijekom stoljeća radio je prošao kroz niz faza, a zahvaljujući svojoj izrazitoj fleksibilnosti mijenjao se kao i svijet oko njega. ‘Novi svijet, novi radio - poruka je ovogodišnjeg Svjetskog dana radija koji je ujedno prilika za osvrt na njegov razvoj i pogled u budućnost. Dalekosežnim promjenama u radijskoj industriji svjedočimo upravo posljednjih godina i mjeseci. Digitalni radio svakako je dio radijske budućnosti u novom svijetu i upravo će to biti tema 4. Hrvatskog radijskog foruma ove subote, na Svjetski dan radija’, kaže Đurić.Nove tehnologije odgovaraju radijskog industriji jer omogućuju da budu uz svoje slušatelje svugdje, da dopru i tamo gdje ranije nisu mogli.‘Nosi to i izazove koje smo u Europskom udruženju na vrijeme detektirali i aktivno sudjelujemo u njihovom nadvladavanju, poput osiguravanja neometanog pristupa radijskim sadržajima na svim platformama.’Rezultati, prije svega slušanosti, dokazuju da je radio uspješno odgovorio na sve dosadašnje izazove.‘Tijekom prošle godine, na sastancima izvršnog odbora AER-a bilo je zadovoljstvo razmjenjivati podatke o rastu slušanosti ili zadržavanju na predcovid razinama. To pokazuje da je ljubav prema radiju jača i od lockdowna, da se uobičajeno slušanje radija u automobilima i na poslu samo nastavilo u domovima diljem Europe.’Prema posljednjim podacima, podsjetimo, u prosjeku 85% stanovništva u Europi sluša radio svaki tjedan, a u današnjem digitalnom svijetu radio doseže više ljudi nego ijedna druga medijska platforma.