Menu

Jurić-Kaćunić o tajni uspjeha radija: ‘Formula je jednostavna, ali proces složen‘

ZAGREB - Govorilo se da će radio umrijeti, a odjednom je eksplodirao. U čemu je tajna uspjeha radija? Upitan je to nedavno na panel raspravi Sveučilišta Sjever Ivan Jurić-Kaćunić, radijski strateg i predsjednik Uprave AMM Global Instituta.
‘Tajna je vrlo jednostavna i zapravo ne predstavlja tajnu nego jednu formulu‘, započeo je Jurić-Kaćunić objašnjenje što se to promijenilo u radijskoj industriji u odnosu na prije.

‘Prije 20-ak godina kad sam počeo raditi u radijskoj industriji pokušalo se napraviti sve da jedan radio, bez obzira kako se zvao i što je osnova njegove forme, prikupi što više slušatelja. Danas, to jednostavno nije tako.’

Era formatiranih radija donijela je novu filozofiju na radijsku scenu.

‘Formatirani radio ljudi definiraju na različite načine, ali poanta je da je to radio koji se obraća određenoj publici. Definirana mu je publika i struktura te publike. Cilj je identificirati je li to muškarac ili žena, kojoj dobnoj skupini pripada, o kojem stupnju edukacije je riječ, kakve su im životne navike…’

Kada je napravljen taj prvi, važni korak identifikacije slušatelja slijedi kreiranje programa koji će zadovoljiti sve njegove potrebe, od samog buđenja. Tu se uzima u obzir lifestyle slušatelja, kojem tipu zabave je sklon, koju glazbu sluša, koje filmove gleda…

‘Kreativnim programom se privlači i fokusira pažnja slušatelja i dobivamo rezultate koje dobivamo’, rekao je predsjednik Uprave AMM Global Instituta.

Uspješna formula podrazumijeva i čitav niz kreativaca koji djeluju u radijskoj industriji i koji omogućuju da zamišljeno zaživi. U taj proces uključeni su svi koji rade na projektu, koji stvaraju i produciraju program za jasno definiranu publiku. Kako je Jurić-Kaćunić istaknuo, nisu to uvijek zvučna imena koja se čuju putem radijskih mikrofona, već i svi oni koji sudjeluju u audio i programskoj produkciji, kreativi marketinških sadržaja, pa i uvjeravanju klijenata da kampanje prilagode radijskom oglašavanju, da se postigne čisti flow u programu i efikasnost kampanje.

‘Formula je vrlo jednostavna, ali zapravo je riječ o složenom procesu. Identificirati kome se obraćamo i ponuditi im ljude koji razmišljaju na njihov način, koji ih zabavljaju, koji im donose kreativne sadržaje, ne samo u vidu glazbe nego i svih ostalih programskih sadržaja’, rekao je Jurić-Kaćunić.

Tu formulu primjenjuju uspješne radijske postaje poput narodnog, Antene Zagreb ili Radio Dalmacije, a riječ je o dinamičnom procesu koji zahtjeva stalno praćenje publike čije se navike, kako je otkrio Jurić-Kaćunić, danas mijenjaju puno brže nego prije.

‘Poimanje radijske industrije danas i prije pet ili deset godina je potpuno drugačije’, zaključio je predsjednik Uprave AMM Global Instituta.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam