Edukacija medijskih djelatnika – zanimljivi primjeri u svijetu
- Napisao/la Media servis
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - UNESCO je još davne 1978. predvidio važnost edukacijskih programa za radijski medij i izdao knjigu naputaka i tehnika pomoću kojih treba obrazovati kreativce na radiju. Neke današnje primjere dobre prakse u svijetu predstavila nam je Anita Šulentić, prokuristica AMM Global Instituta i voditeljica AGI-jevih praktikuma.
Kao vanjska suradnica Sveučilišta Sjever i Visoke škole za komunikacijski menadžment Edward Bernays, a od nedavno i voditeljica DJ i NEWS praktikuma u sklopu AMM Global Instituta, Šulentić prati svjetska iskustva u edukaciji medijskih djelatnika i njihovoj pripremi za tržište rada, a kao zanimljiv primjer izdvaja online Radijsku akademiju. Pokrenuta je na Novom Zelandu i poput AGI-jevih praktikuma besplatna je za polaznike.‘Tait radijska akademija pruža besplatnu online edukaciju kako bi polaznicima pružili potrebna znanja, a fokusirani su na tehničku stranu posla. Organiziraju niz tečajeva za različite pozicije na modernom konvergiranom radiju, od DJ-a do IT menadžera. Edukacija se provodi putem video materijala i pisanih tekstova nakon kojih slijedi testiranje’, priča nam Šulentić. Izdvaja i primjer BBC-a koji svake godine otvori svoja vrata mladim ljudima i pruži im priliku da dobiju konkretan uvid u dinamiku medijskog svijeta.‘Tri puta godišnje, za ukupno više od tisuću mladih, nude višednevno upoznavanje s načinom rada BBC-a, u segmentu koji zainteresirane najviše zanima - radio, news, televizija, medijski menadžment… Program je prvenstveno namijenjen srednjoškolcima i studentima.’ Cilj im je, nastavlja Šulentić, pružiti polaznicima kratko, ali važno radno iskustvo. Tijekom trajanja programa mogu se upoznati s tehnologijom koju BBC koristi, uspostaviti kontakte, pa i doznati što stručnjaci imaju za reći o nekim njihovim idejama. Mlade ljude potiču da pitaju sve što ih zanima i da budu proaktivni.‘I mi u AMM Global Institutu posvećeni smo kreiranju prilika za mlade ljude, jer oni su budućnost hrvatske, europske i svjetske kreativne industrije. Uz praktikume koje nudimo, redovito organiziramo i upoznavanje studenata s nekima od najuspješnijih radijskih postaja u Hrvatskoj. Zbog epidemiološke situacije trenutno provodimo virtualne obilaske AGI-ja i to u suradnji sa svim hrvatskim fakultetima novinarstva, komunikologije i medija.’