Menu

Marketinška komunikacija: Humor je ‘tanak led’

ZAGREB - Zabavne reklame dokazano su efikasan način komuniciranja s tržištem. Humor je moćan i privlači pažnju, napominje direktor amm.-a i kreativni konzultant AMM Global Instituta Hrvoje Vukušić, ali i upozorava da je riječ o sastojku s kojim valja biti oprezan. Poanta je doći do ruba, ali nikako ga ne prijeći - rijetki se mogu s time igrati.
Koje se reklame sjećate? Da, često onih koje su vas nasmijale ili baš naživcirale, ali potonje sigurno nisu ispunile svrhu. Vratimo se stoga humoru i njegovom značaju u marketinškoj industriji.

‘Svjetska i naša iskustva pokazuju da takve reklame mogu biti jako učinkovite, što je i logično. Humor privlači i zadržava pažnju, naravno pod uvjetom da je dobar i ne iritira ljude, ali to je priča za sebe. Uglavnom, kad postignete to da se slušatelj fokusira na reklamu, da je pod povećalom, širom su vam otvorena vrata za slanje poruke i da brend vežete uz pozitivnu emociju.’

Dok ste pod povećalom, objašnjava, treba iskoristi sekunde na raspolaganju da se stvori emocionalni naboj koji će utisnuti ciljane poruke u sjećanje ljudi. Zvuči jednostavno, ali Vukušić napominje da to ima svojih izazova.

‘Humor nije jednostavna stvar i može biti mač s dvije oštrice, da jednostavno ‘pojede’ reklamu. Ako slušatelj zapamti samo foru, koja je svrha kampanje? Stoga tu treba pametno balansirati, kreativnost staviti u svrhu oglašavanja kako bi reklama ispunila svoj cilj.’

Humor je, dakle, ‘ozbiljna’ stvar u marketinškom svijetu.

‘Humor je pitanje konteksta vremena i trenutka, inteligentan odgovor na trenutno stanje kroz koje se onda plasira komunikacija. bitna za brand. Humor je snažni pojačivač komunikacije u određenom trenutku.’

Pri kreiranju smiješnih reklama, i humor ovisi o targetu kojem se želite obratiti. ‘Generacija Z odlično reagira na zabavne reklama, ali ono što je zabavno njima ne mora biti milenijalcima.’ Iako humor prodaje, za neke brendove ipak nije dobar izbor.

Postoji brendovi i proizvodi koji se jednostavno ne mogu na taj način oglašavati, a nekad upotreba humora ne odgovara tonu koji brend želi postići’, napominje Vukušić i zaključuje temu:

‘Poanta je da moramo biti 150% sigurni ako smo odlučili graditi komunikaciju kroz humor. Tko igra na tu kartu mora zanemariti sezonalnost u komunikaciji, već mora stalno pratiti i biti fokusiran, te brzo reagirati kada je svjestan da ima trenutak pred sobom u kojem može poentirati. Brendovi uvijek imaju potrebu za komunikacijom, samo trebaju prepoznati kada će ta komunikacija dobiti veći fokus potrošača.’

nazad na vrh