Menu

5. Dani medijske pismenosti: Djeca i mladi žele više obrazovanja iz tog područja

ZAGREB - Projekt 5. Dani medijske pismenosti ove se godine održava pod sloganom "Misli svojom glavom u medijskom labirintu". Ove godine održano je više od 500 događanja u 155 gradova diljem Hrvatske, s više od 30.000 sudionika. Pritom su građani dobili priliku obrazovati se u području medijske pismenosti. Tim povodom provedeno je i jedno istraživanje, a rezultati kažu da djeca i mladi žele više medijskog obrazovanja u školama.
Za ministra znanosti i obrazovanja Radovana Fuchsa dileme nema - medijska pismenost je projekt od iznimne važnosti za sve građane, ne samo za one najmlađe.

"Očito da i mi u obrazovnom sustavu moramo prionuti tome da učenike poučimo kako i na koji način da usvoje onu informaciju koja će im trebati za donošenje pravog suda i stavova u budućnosti u životu."

Pritom je iskoristio priliku kako bi najavio što sve čeka obrazovni ustav u budućem razdoblju.

"Ono od čega očekujemo jako puno je cjelodnevna nastava. U procesu smo reformiranja predškole, osnovne škole, a i visoke škole. Upravo u onom dijelu koji se odnosi na osnovnu školu povećat će se značajno broj aktivnih sati učenika u školama i tu će se osloboditi prostor za povećanje nekih satova."

Ovogodišnja tema 5. Dana medijske pismenosti - Misli svojom glavom u medijskom labirintu, najbolje oslikava današnje vrijeme tehnološkog napretka koji je donio i puno dobrih promjena, smatra ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek.

"S druge strane nas je zaista doveo u svojevrsni labirint u kojem je odraslima, mladima i djeci teško naći put, razaznati istinu od neistine, informaciju od dezinformacije, afirmativan od malignog saržaja."

Da interes za medijsko obrazovanje itekako postoji, pokazuju i brojna događanja koja su održana ove godine, naglašava zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović.

"Više nego ikada građanima su potrebna znanja koja će im pomoći da u mnoštvu informacija kojima su okruženi prepoznaju one važne i potrebne, zaštite se od dezinformacija i razviju jedan kritički zdravi odmak od medija."

Mrežno nasilje, seksualizirani sadržaji ili ovisnost o internetu neki su od problema koji brinu roditelje i učenike, rezultati su to istraživanja koje je za UNICEF i Agenciju za elektroničke medije proveo Ipsos. Predstojnica Ureda za Hrvatsku Regina Castillo:

"Drago mi je vidjeti da je istraživanje pokazalo da su mladi ljudi svjesni važnosti medija i da 80% njih želi više medijske pismenosti u školskom kurikulumu. Zato mi, kao UNICEF želimo iskoristiti priliku i ohrabriti Ministarstvo znanosti i obrazovanja da uključi nastavne materijale nastale u sklopu Dana medijske pismenosti u školski kurikulum."

Dani medijske pismenosti se provode u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam