Menu

mojRADIO pokrenuo ekspanziju digitalnog radija u Hrvatskoj

ZAGREB - Prvi cjeloviti digitalni radio u Hrvatskoj - mojRADIO - započeo je s radom prije mjesec dana, a njegov vlasnik i vodeći radijski strateg u Hrvatskoj, Ivan Jurić-Kaćunić, tvrdi da je upravo s tim radijskim projektom krenula ekspanzija digitalnog radija u Hrvatskoj. Uoči Svjetskog dana radija i 4. Hrvatskog radijskog foruma, s Jurić-Kaćunićem razgovarali smo o tom novom radijskom projektu i razvoju digitalnog radija u Hrvatskoj.
Krajem prošle godine, odnosno 23. prosinca, s radom je krenuo mojRADIO. Recite nam što je zapravo mojRADIO?

mojRADIO je first class digitalni radijski program. Riječ je o radiju čiji je sadržaj specijaliziran, glazbeni, i to isključivo zabavni sadržaj, pretežno domaće produkcije i autorstva. Distribuira se putem interneta, što prije svega znači mogućnost slušanja putem aplikacije i internet strema, te putem kabelskih operatera i DAB+ platforme.

Otkud ideja o mojRADIO i zašto ste odlučili investirati u taj radijski projekt?

mojRADIO je nastao u “laboratoriju” AMM GLOBAL INSTITUTA. Na inovativnosti i kreativi projekta mojRADIO radio je veći broj stručnjaka, no posebno bih istaknuo uloge Daria Antunovića, koji je direktor radija, te Katijana Knoka, koji je kreativni konzultant AMM GLOBAL INSTITUTA, odnosno glavni savjetnik na projektu. U recentnoj medijskoj povijesti, poglavito od kada je OiV počeo s eksperimentalnom distribucijom radijskih programa putem DAB+ platforme, bilo je trenutaka koji su titulirani kao početak digitalnog radija u Hrvatskoj ili početak njegove ere. Osobno to respektiram, kao i činjenicu da su pojedini radijski koncesionari, kao lideri u proizvodnji i zemaljskom emitiranju radijskih programa, poput narodnog, Antene Zagreb, Radio Dalmacije, ujedno i lideri u internet distribuciji programa te kontinuirano rade na unapređenju i digitalizaciji svojih programa. No, uzmete li u obzir barem dvije činjenice, prošla godina je ključna godina za digitalni radio u Hrvatskoj, a to su: stupanje na snagu odredbi europskog zakonika temeljem kojeg je autoindustrija obvezna u novoproizvedena vozila, kao sastavi dio tzv. standardne opreme, ugrađivati DAB+ prijemnike i početak komercijalnog rada 5G mreže u Hrvatskoj. To su ujedno povodi zašto sam strateški odlučio baš u 2020. godini investirati u projekt mojRADIO i otvoreno kažem da njegovo pokretanje kolidira s navedenim događajima.

Po čemu je mojRADIO drugačiji od stotine drugih radija koji se emitiraju putem interneta?

Namjerno ne želim govoriti o poslovnim politikama konkurenata. Cijenim svaki napor svih mojih kolega iz radijske, odnosno medijske industrije, posebno u ovom covid vremenu. Čak razumijem i one napore konkurencije koji svim silama pokušavaju “usporiti” projekt mojRADIO. Konkurencija je poželjna, potrebna, bitna i, stoga, kako kaže ona izreka “neka cvjeta stotinu cvjetova”. No, mojRADIO se od konkurencije razlikuje po mnogo čemu. Prvo, po jasnoj poslovnoj strategiji, a koja strategija je utemeljena isključivo na perspektivama nacionalnog digitalnog gospodarstva, odnosno digitalnog gospodarstva Europske unije. Drugo, po matrici poslovanja, koja je pak ukorijenjena u kreativnim industrijama i njihovim neupitnim utjecajima za puni oporavak i snažan razvoj hrvatskog gospodarstva. Dakle, od ideje preko početka rada do budućeg razvoja - mojRADIO je de facto projekt prvog cjelovitog digitalnog radija u Hrvatskoj.

Mislite li da će to slušatelji, odnosno ključni akteri na medijskom tržištu prepoznati?

Već su prepoznali. S jedne strane, broj slušatelja mojRADIO kontinuirano raste, što je posebno i svakodnevno vidljivo kroz broj download-a aplikacije i interaktivne kontakte, a s druge strane imamo veći broj ostvarenih suradnji s ključnim dionicima zabavne glazbe. Nadalje, vrlo je važno istaknuti da su važnost projekta mojRADIO prepoznale ključne institucije: Vijeće za elektroničke medije, u zakonski propisanoj i provedenoj proceduri, izdalo nam je Dopuštenje za emitiranje putem interneta, satelita i kabela, te dalo prethodnu suglasnost OiV-u za uključenje u DAB+ platformu, nakon čega smo s OiV-om i ugovorili uključenje mojRADIO u nacionalni DAB+. Ako mi dopustite, iskoristio bih ovaj trenutak da zahvalim svim navedenima što su omogućili da upravo projekt mojRADIO u bitnome označi suvremenu radijsku industriju u Hrvatskoj.

Kako to mislite “u bitnome označi suvremenu radijsku industriju”? Hoćete reći da mojRADIO predstavlja svojevrsnu prekretnicu na domaćoj radijskoj sceni?

Svakako. Ponavljam, mojRADIO je prvi cjeloviti digitalni radio koji je neosporno pokrenuo ekspanziju digitalnog radija u Hrvatskoj. To je radio budućnosti. To je radio koji postavlja nove standarde. Dakle, ovim iskorakom udareni su temelji novih tendencija u interesu javnosti, odnosno želim naglasiti da je mojRADIO utemeljen na inovativnosti, kreativnosti, tehnološkom napretku i omogućavanju prilika koje digitalizacija pruža korisnicima. Nadalje, na tim postavkama najavljujem skoro pokretanje još nekih first class digitalnih radija. O čemu se radi? Kojih radija? Znat ćete na vrijeme. U pripremi za ovaj razgovor ekskluzivno ste nam najavili da će tema 4. Hrvatskog radijskog foruma, čiji ste osnivač i član, biti digitalni radio u Hrvatskoj.

Koja je budućnost digitalnog radija u Hrvatskoj?

O tome kako osobno gledam na budućnost digitalnog radija u Hrvatskoj može se zaključiti iz onoga što sam dosad rekao. Štoviše, mi smo svoje prve i povijesne doprinose razvoju digitalnog radija u Hrvatskoj već realizirali. I nećemo stati s davanjem ključnih razvojnih i tendencijskih impulsa, jer, budimo realni, naša vrijednost nije u tome što smo bili kroz prošlost ili što smo kao uspjeh realizirali jučer, već je naša vrijednost u valorizaciji vizije i uspjeha budućih poslovnih poduhvata. Ipak, važno je naglasiti da Hrvatska, nažalost, nema strategiju za ovo medijsko područje i da je krajnje vrijeme da država usvoji strateški dokument za razvoj digitalnog radija. Zbog toga sam predložio, a organizacija Hrvatskog radijskog foruma je prihvatila, da ove godine, u svjetlu tradicionalnog obilježavanja Svjetskog dana radija, u nazočnosti svih ključnih aktera, razgovaramo na tu esencijalnu radijsku temu i pokrenemo nužne društvene promjene u tom pravcu.

Očekujete li da će Vlada, unatoč svim izazovima uzrokovanima COVID-19 pandemijom, imati vremena za ovu temu?

Vjerujem da hoće. Prvo, hrvatsko tržište je i europsko tržište, a ujedinjena Europa je opredijeljena prema strateškim tehnologijama. Drugo, u skorom postcovid vremenu predstoji nam žuljevit rad na oporavku gospodarstva. Kreativne industrije, a posebno mediji, bit će značajni akteri kako u oporavku, tako i u daljnjem nacionalnom razvoju i napretku. Stoga, država nema alternative nego stvoriti sve pretpostavke da se društveni i gospodarski oporavak bezuvjetno ostvari. I treće, napredne tehnologije su već u “našem dvorištu”: DAB+ platforma je korak do komercijalne faze, 5G mreža već sada u Hrvatskoj daje mogućnost novih digitalnih usluga, a primjerice Hybrid radio za naše nove generacije slušatelja odavno nije novost.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam