Menu

Tržište IoT-a radijskoj industriji donosi nove prilike, ali i izazove

ZAGREB - Raste slušanje radija putem uređaja povezanih s internetom, kao što su pametni zvučnici, a kojima se često pristupa putem tehnologije glasovnog asistenta. Ovo je tržište stoga iznimno zanimljivo radijskoj industriji, ali istovremeno postoji zabrinutost. Član izvršnog odbora Udruženja europskih radija (AER-a) i kreativni konzultant AGI-ja Luka Đurić približio nam je ovu temu.
Europska komisija još je početkom ljeta pokrenula istragu koja ima za cilj utvrditi krše li se pametnim uređajima i virtualnim asistentima pravila tržišnog natjecanja. Istraga je usmjerena na rastuće tržište IoT-a, takozvanog interneta stvari za proizvode i usluge. Iz Komisije su tada poručili da postoje naznake ograničenja pristupa podacima i određenih oblika davanja prednosti vlastitim proizvodima ili uslugama. AER je podržao rasvjetljavanje situacije na tom tržištu i pridružio se javnoj raspravi.

‘Interes AER-a je razumljiv s obzirom na to da radijska industrija u Europi pokušava iskoristiti sve mogućnosti digitalnog doba i audio revoluciju. Komercijalne radio postaje prisutne su danas na širokom spektru pametnih uređaja’, poručuje Đurić u ime AGI-ja.

Pametni zvučnici, kao novi distribucijski kanal radijskog sadržaja, sve su popularniji u Europi. Primjerice, prema posljednjim dostupnim podacima 8.7 milijuna Nijemaca i 3.2 milijuna Francuza koristi jedan od dostupnih brendova na tržištu i većina ga redovito koristi za slušanje radija. Ovo je prilika za radijsku industriju, ali i izazov jer se umnožavaju posrednici koji kontroliraju pristup radijskom sadržaju.

‘Ovdje se postavlja pitanje dostupnosti radija na tim uređajima. S jedne strane, u nekim slučajevima komercijalne radijske postaje su lako dostupne i to najviše zahvaljujući partnerskom odnosu s proizvođačima pametnih uređaja. S druge strane, slušatelji bi se mogli suočiti s unaprijed zadanim aplikacijama i preferencijama određenog proizvođača uređaja.’

AER upozorava da posredovanje treće strane dugoročno dovodi u pitanje neometan pristup slušatelja omiljenim radijskim postajama. Istovremeno, ta treća strana prikuplja podatke o audio navikama slušatelja te im ti podaci mogu dati prednost na tržištu i narušiti tržišnu utakmicu. Sama činjenica da komercijalni radiji nemaju automatski pristup tim podacima je razlog za zabrinutost.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam