Potezi AER-a za ublažavanje udara pandemije na radijsku industriju
- Napisao/la Media servis
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - Od izbijanja pandemije Udruženje europskih radija (AER) poduzelo je niz akcija kako bi se osigurala potpora radijskoj industriji u neizvjesnim vremenima. O potezima Udruženja i njihovim uspjesima razgovarali smo s članom Izvršnog odbora AER-a i kreativnim konzultantom AMM Global Instituta Lukom Đurićem.
‘Kad je krenulo širenje virusa, što je posljedično dovelo do zatvaranja, takozvanog lockdowna, trebalo je brzo reagirati. Uz internu potporu članicama, prikupljanje, međusobnu razmjenu i prosljeđivanje važnih informacija EU institucijama, Udruženje je tražilo odlučne i konkretne mjere kako bi se ublažio udar na radijsku industriju. Obratili smo se Bruxellesu, vladama i regulatorima sa zahtjevima koji se kreću od financijske pomoći do ublažavanja regulacija’, prisjeća se Luka Đurić.Već u ožujku Udruženje europskih radija objavilo je izjavu kojom je pozvalo na potporu komercijalnim radijima u Europi, uključujući onu financijsku, a obratili su se tada Europskoj komisiji i Europarlamentu. Potpredsjednica AER-a Corinna Drumm sudjelovala je i u raspravi predstavnika medijskih kuća s povjerenikom Europske komisije za unutarnje tržište Thierryjem Bretonom o utjecaju pandemije na medijski sektor. Kao odgovor na zahtjeve, EK objavila je dokument ‘Europski mediji u digitalnom desetljeću: Akcijski plan za potporu oporavku i transformaciji’, sveobuhvatan plan za jačanje otpornosti i kompetitivnosti medija. AER je bio uključen i u inicijativu više od 100 paneuropskih udruga koje su pozvale Komisiju, predsjednike i premijere država te ministre kulture i europskih poslova da zaštite kulturni i kreativni sektor. Tada su upozorili na izostanak jasnih uputa o sektoru u smjernicama za provedbu Mehanizma za oporavak i otpornost (RRF).‘Kao udruženje podržali smo i druge inicijative koje su imale za cilj ojačati sektor, pa tako i radijsku industriju. Istovremeno, kontinuirano pratimo sve mogućnosti EU financiranja komercijalnih radija, uključujući i Horizon Europe program’, napominje Đurić. Zahvaljujući svim naporima donekle je ublažen udar na radijski medij u Europi, međutim izazovima još nije kraj. Đurić napominje da se radijska industrija kroz desetljeća pokazala vrlo otpornom i siguran je da će i iz ove situacije izaći još jača.