×

Upozorenje

JUser: :_load: Nije moguće učitavanje korisnika sa ID: 2085

Menu

Za jačanje kapaciteta u kulturi i kreativnim industrijama 250 milijuna kuna

ZAGREB - 250 milijuna kuna investirat će se u jačanje kapaciteta, povećanje konkurentnosti i prilagodbu poslovanja kulturnih i kreativnih industrija digitalnom držištu, nakon što je pandemija koronavirusa sve prisilila da se okrenu novim načinima komunikacije, objavili su iz Hrvatske gospodarske komore.
Nositelj investicije je Ministarstvo kulture i medija, a ministrica Nina Obuljen Koržinek rekla je kako je ova pandemija imala dalekosežne učinke na to kako promatramo kulturu i kulturne djelatnosti.  

„Dogodili su se veliki potresi koji su neke dijelove ovog sektora doslovno bacili na koljena. Neki drugi su čak imali i povećanu aktivnost i otvorila su im se neka nova tržišta. Međutim, u cjelini sasvim je jasno da kako bismo izašli iz krize moramo osigurati financijsku potporu.“ 

Ključ svega – digitalizacija i novi kulturni pomaci. Državni tajnik Ministarstva kulture i medija Krešimir Partl. 

„U ovom vremenu COVIDA puno toga je prešlo online i svi vi znate, možda i bolje nego ja, da se ti prihodi često ne mogu usporediti s onime što se može dobiti u fizičkom okruženju. Bez obzira na to, digitalno okruženje je preduvjet za razvoj kreativnih industrija i ova mjera je usmjerena upravo prema tome. Znači, da se podrže u razvijanju kulturne i kreativne industrije, razvijanju inovativnih poslovnih modela i industrijskih standarada, platformi, aplikacija i ostalo“.  

Za navedena sredstva mogu se prijaviti sva mikro, mala i srednja poduzeća te ostale pravne i fizičke osobe koje se bave djelatnostima u kulturi i kreativnim industrijama, a prihvatljive aktivnosti koje su ključne za dobivanje sredstava su: 

 „Od unaprjeđenja i organizacije poslovanja u svrhu komercijalizacije novih proizvoda, unaprjeđenje procesa za prilagodbu jedinstvenom tržištu, ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu u cilju jačanja kapaciteta i stvaranja novih proizvoda, plasman i distribucija novih proizvoda uključujući promociju i promidžbu.“  

 

Dozvoljene su regionalne potpore za male i srednje poduzetnike od 45 do 70 posto, a načelnica sektora za audiovizualne djelatnosti i poticanje poduzetništva u kulturnim i kreativnim industrijama Vjera Matković objasnila kako su potpore podijeljene po regijama. 

„Imamo četiri regije. To znači da je za Zagreb mala poduzeća 55 posto dozvoljen intenzitet, za srednja 45. Za panonsku i sjevernu Hrvatsku 70 posto, za srednja poduzeća 60, za jadransku Hrvatsku 60 i srednja poduzeća 50“. 

 

Dodajmo još da je trenutno u tijeku prikupljanje podataka o potencijalnim prijaviteljima, dok će javni natječaj biti otvoren u prvom kvartalu iduće godine.   

 

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam