Menu

HGK: Žene u EU imaju13 posto manje plaće i samo 8 posto ih je na čelu najvećih tvrtki

ZAGREB - U svakoj članici Europske unije muškarci su bolje plaćeni od žena. Porazni postotak u prosjeku iznosi 13 posto, a u Hrvatskoj oko 11 posto. Nova europska direktiva pokušava doskočiti tom problemu. Društva koja kotiraju na burzi morat će primjenjivati kvote na dijelu čelnih pozicija za manje zastupljeni spol, a države će morati objavljivati popis takvih tvrtki na godišnjoj bazi. Europski poslodavci za najkasnije tri godine morat će javno komunicirati strukturu plaća, počevši od samog oglasa za posao. Kada bi se ženama pružile jednake prilike, BDP u EU mogao bi se povećati i do 3,15 bilijuna eura do 2050. godine, procjena je Europskog instituta za ravnopravnost.
Jesu li poslodavci spremni na promjene, kakvo je stanje u našim tvrtkama i koje su si ciljeve postavili - bila je tema i okruglog stola Rodna jednakost i ESG principi u upravljanju i procesu odlučivanja, održanoga danas u Rimu. Okrugli stol organizirala je Eurochambres Women Network, koja djeluje u sklopu europskog udruženja komora, uz potporu Hrvatske gospodarske komore i Talijanske unije trgovinskih komora (Unioncamere).

„Rodna ravnopravnost i jednake plaće vrijednosti su koje jačaju i čine boljima i tvrtke i društvo. Kvote nove Direktive trebamo shvatiti i kao sredstvo rasta kulturnog standarda. Žene čine polovicu populacije EU, više od polovice visokoobrazovnih stanovnika, a ipak imaju 13 posto manje plaće i samo je 8 posto na čelu najvećih europskih tvrtki,“ poručila je Marina Rožić, glavna tajnica HGK i predsjednica Mreže žena Eurochambresa, u čiji je statut još prošle godine dodana odredba o većoj zastupljenosti žena. Rožić je sa sugovornicama iz Hrvatske i Italije otvorila pitanje je li dobar employer branding dovoljan s obzirom na prilično zahtjevna ESG načela.

„Sve je veći broj organizacija koje promiču svoje aktivnosti brendiranja poslodavaca. Sve je i veći broj njih koje shvaćaju da te aktivnosti ne staju na marketingu, već da svaka takva aktivnost treba biti povezana sa svrhom tvrtke i načinom na koji njihovi zaposlenici razumiju kako i što rade u svojim organizacijama,“ istaknula je Rožić.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam