HTZ: Ostvaren rast poslovnih putovanja u Europi od 38 posto u odnosu na lani
- Napisao/la Media servis
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - Hrvatska turistička zajednica ove je godine potpisala sporazum o suradnji na provedbi posebnog istraživanja „Portrait of European Meeting & Convention Travel“, čime se Hrvatska našla među sedam zemalja koje sudjeluju u prikupljanju i obradi najnovijih trendova i pokazatelja u segmentu poslovnog, odnosno MICE turizma Europe. U izradi izvješća sudjeluje kongresna burza IMEX i agencija MMGY Global, a objavljeni su rezultati prvog kruga istraživanja koje se provodilo tijekom svibnja i lipnja, dok je početak drugog kruga istraživanja predviđen za rujan ove godine.
Rezultati prvog kruga istraživanja pokazuju kako je 2023. nadprosječno dobra godina u smislu ostvarenih međunarodnih poslovnih skupova i kongresa s ostvarenim povećanjem od 38 posto u odnosu na prošlu godinu. Podaci također pokazuju kako se nakon pandemije na velika vrata vraćaju osobni sastanci, dok su virtualni i hibridni sastanci i dalje zastupljeni, ali uz primjetno smanjenje njihove popularnosti.Kada govorimo o Hrvatskoj, naša se zemlja nalazi među top 15 europskih destinacija u kojima organizatori poslovnih skupova i kongresa u slijedeće dvije godine planiraju organizirati poslovni skup. Hrvatska se nalazi u probranom društvu najpopularnijih MICE destinacija kao što su Njemačka, Španjolska, Italija, Portugal, Francuska, Austrija, Švicarska i dr., dok su se iza 15 najpopularnijih destinacija smjestile zemlje kao što su Poljska, Švedska, Mađarska, Norveška, Finska i dr.''Sudjelovanje Hrvatske u provedbi ovog istraživanja daje nam detaljan uvid u stanje i trendove poslovnih putovanja na europskoj razini, odnosno imamo pristup vrijednim pokazateljima vezanim uz formate sastanaka te najtraženija mjesta i lokacije njihova održavanja. Ovime možemo mjeriti i utjecaj povezivanja odmorišnih i poslovnih putovanja, koja u kombinaciji značajno doprinose daljnjem razvoju ovog segmenta ponude, njegove ekonomičnosti, kvalitete i održivosti'', poručio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.Vrlo zanimljiv pokazatelj iz istraživanja je opći dojam o destinaciji, koji je ocijenjen kao najznačajniji faktor prilikom odabira lokacije održavanja poslovnog skupa, a tu su i drugi važni faktori poput prometne povezanosti, udaljenosti lokacija unutar destinacije, sigurnost boravka u destinaciji, troškovi organizacije skupova i dr. Glavni zaključci iz prvog dijela istraživanja dostupni na mrežnim stranicama agencije MMGY Global.