Uspješno zaključeno 11. izdanje Međunarodne autorske kreativne konferencije MAKK
- Napisao/la Media servis
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - Umjetna inteligencija, digitalno tržište glazbe, koncertni bum u Hrvatskoj i ŠČ fenomen teme su upravo zaključenog, jedanaestog izdanja Međunarodne autorske kreativne konferencije MAKK. U organizaciji stručne službe ZAMP Hrvatskog društva skladatelja i Hrvatskog društva za autorsko pravo, ovogodišnji je MAKK 16. i 17. studenoga okupio vrhunske stručnjake i kreativce koji su svojim temama i izlaganjima povezali sadašnjost i budućnost kako domaće glazbe, tako i šire kulturne i kreativne industrije.
Konferenciju su otvorili glavni direktor HDS ZAMP-a, Nenad Marčec, Igor Gliha ispred HDAP-a, zatim ravnateljica Državnog zavoda zavoda za intelektualno vlasništvo, Ljiljana Kuterovac te ministrica kulture i medija RH, Nina Obuljen Koržinek, koja je istaknula MAKK kao važno mjesto susreta kulturne i kreativne industrije Hrvatske.Futurističko predavanje Ante Magzana bilo je uvod u demonstraciju umjetne inteligencije na djelu: producent Zvonimir Dusper Dus i kantautor Mahkey napravili su novu pjesmu koristeći alate umjetne inteligencije i glas AI Nene Belana.Inozemni stručnjak konzultantske kuće Futuresource, James Duvall, predstavio je podatke o globalnom streaming tržištu te projekcije daljnjeg razvoja tog segmenta glazbe. O AI-ju kao alatu ili autoru na panel diskusiji razgovarali su Antun Tomislav Šaban (glavni tajnik HDS-a), odvjetnica Tihana Ana Reljić, Ante Magzan te državni tajnik Ministarstva kulture i medija, Krešimir Partl.Veliko zanimanje izazvala je i diskusija „Napuniti Arenu“ te njeni sudionici ispred i iza pozornica arene: Husein Hasanefendić Hus i Željko Bebek, autor pjesama Aleksandre Prijović, Dragan Brajović Braja, Sara Gigante (Charm music) te radijski poduzetnik Ivan Jurić-Kaćunić. Sustavni rad, sadržaj i investiranje ključni su elementi „napada“ na Arenu kao koncertni prostor, istaknuto je na panelu.U predvorju Muzeja suvremene umjetnosti, partnera konferencije, za vrijeme trajanja MAKK-a otvorena je izložba kustosice i kostimografkinje Lejle Hodžić, „Mama ŠČ“, sa zlatnim traktorom i eurosongovskim kostimima Leta3. Na makkovskom ŠČowcaseu, Damir Martinović Mrle i Luka Kerečin u razgovoru s Idom Prester odveli su nas iza kulisa uspjeha, finala u Liverpoolu i mega koncerta na zagrebačkoj Šalati.Drugi dan MAKK-a obilježile su teme Hrvatskog društva za autorsko pravo, uz poseban osvrt na utjecaj umjetne inteligencije u kontekstu sustava autorskog prava i intelektualnog vlasništva. Istovremeno, HDS ZAMP je za svoje članove, autore i glazbenike, organizirao niz zanimljivih glazbenih radionica i diskusija koje su kulminirale dvoipolsatnim listening sessionom s umjetničkim direktorom Zagrebačkog festivala, Branimirom Mihaljevićem.„I ove je godine MAKK okupio kreativce s jedne, a s druge strane donositelje odluka i zakona koji bi trebali štititi i podupirati njihov rad. Trudili smo se uhvatiti korak s aktualnim temama za kreativnu zajednicu, u prvom redu s izazovima umjetne inteligencije, ali i primjerima dobre prakse u koncertnom poslovanju koje je nakon pandemije u izrazitoj ekspanziji. MAKK je, ukratko, i ove godine opravdao sad već visoka očekivanja i drago nam je da je naša konferencija prepoznata kao centralno i važno mjesto hrvatske kulturne i kreativne industrije“, istaknuo je Milan Majerović-Stilinović, voditelj komunikacija HDS ZAMP-a i urednik programa konferencije.