Menu

Marijan Palić za MS: Baby Lasagna je odličan primjer uspješne komunikacije

ZAGREB - U intervjuu Media servisa gostovao je stručnjak za digitalni marketing Marijan Palić, s kojim smo razgovarali o korištenju društvenih mreža za poboljšanje poslovnih, političkih, na koncu i osobnih uspjeha. Osvrnuo se i na uspjeh Baby Lasagne koji je nakon prve večeri Eurosonga doslovno zapalio društvene mreže.
Nakon prve večeri Eurosonga i nastupa Baby Lasanga društvene mreže doslovno su eksplodirale. Publika je s oduševljenjem pratila svaki njegov korak. Baby Lasagna je jako dobro komunicirao od samog početka, ističe stručnjak za digitalni marketing Marijan Palić:

"Pa definitivno, on je odradio jako dobar posao na društvenim mrežama i u svojoj komunikaciji, od same Dore, pa sad do do Eurovizije, što se može vidjeti i po reakcijama publike, jučer u dvorani, gdje je cijela dvorana plesala na njegov ples, a on je taj ples pustio prvo na društvenim mrežama, na TikTok-u gdje je imao preko 500.000 pregleda i na ostalim društvenim mrežama. I ljudi su pčito reagirali na to na taj ples i sve se nekako još dodatno podiglo. Konstantno je komunicirao, objavljivao razne stvari. Tu su se uključili poznati i brendovi, recimo HNS mu je poslao naš novi dres, pa je on to objavio".

Tome u prilog govore i brojke, otkriva nam Palić:

"Kada pogledamo evo jutros brojke, on je na Instagramu na 3,2 miliuna pregleda videa. Drugi su mislim tu negdje Ukrajinci, a onda dalje imamo Irce na oko 2 miliuna i svi su ostali ispod miliun pregleda što očito pokazuje da privukao veliku pažnju. Na TikToku je na oko 880.000 pregleda, pa mislim da je trenutno vodeći".

Baby Lasagna dobar je primjer uspješne komunikacije na društvenim mrežama:

"Je definitivno odličan primjer, on je ta nekakva mlađa generacija koja to razumije i mislim da je to pokazao u praksi. On je i pustio svoj merch s majicama. Praktički je primijenio sve najbolje prakse iz marketinga".Koliko nam digitalne platforme mogu pomoći u poslovanju i svakodnevnom životu?

"Pa digitalne platforme su dosta bile podcijenjene kod nas, ali mislim da svi zadnji rezultati u svim stvarima koje se odrađuju u poslovnom smislu, pa evo recimo i primjer Baby Lasagne pokazuje koliko je digital jak".

Palić kaže da se mnogi varaju kada misle da stariji ljudi nisu na društvenim mrežama:

"To zapravo i nije tolika istina. Kad pogledate na Google transu, koji je relevantan alat preko kojeg možete pratiti što se pretražuje, na koji način u Hrvatskoj u real time-u, u određenom periodu. Možete vidjeti da su dosta često i turske serije u trendingu, što opet pokazuje tko to pretražuje. Moja baka je s 80 godina i na Instagramu i na FB-u, tako da kada sve to stavite na jedno mjesto, vidite da je digital place to be, ali ne samo Facebook i Instagram, to je TikTok, to je Twitter, odnosno X danas, to je Linkdin. Jako je puno mjesta".

Na početku treba odrediti gdje ćete biti prisutni, napominje Palić:

"Mislim da je veliki promašaj ako vi kao tvrtka koja dolazi na digital ili kad osnivate tvrtku idete na apsolutno sve kanale, jer svaki kanal ima priču za sebe, svaki kanal ima svoje nekakve posebnosti i načine komunikacije, a često kada tek krećete ili kada ulazite u nekakvu priču, onda želite sve pokriti sa što manje ulaganja i onda odaberete jedan sadržaj koji puštate svugdje, što je često iscrpljujuće, a ne donese neki konkretan rezultat".

ako je važno imati strategiju, glavne ciljeve prisutnosti na društvenim mrežama i ciljane skupine.

"Ako ciljamo na nešto starije ljude, ako želimo veću prodaju, onda ćemo otići na Facebook, iako Facebook od 2010. govore Facebook je mrtav, kao MySpace. Sada je već 2024. i Facebook je i dalje jak, Facebook je i dalje najjači, što se tiče prisutnosti i ako želite nešto prodavati je place to be, tu je populacija koja ima novca". Za mlađu publiku, tu je Tik Tok koji uz LinkedIn daje najveći doseg objave, kaže Palić:

"TikTok je totalno drugi format, to je opušteniji format, bez filtera, zabavan je i tamo su pretežno mladi, ali sve više i više dolaze starija populacija. Ako ciljate na poslovnjake, definitivno je onda mreža za vas LinkedIn. Na temelju strategije zapravo treba posložiti target skupine i ciljeve, pa ćete vidjeti gdje ćete biti. Definitivno, moj savjet - da ne idete na sve društvene mreže".

Iza nas je vrlo burna kampanja za parlamentarne izbore u kojoj je naš sugovornik vodio i kreirao digitalnu strategiju za jednu političku stranku. Pitali smo ga kako ocjenjuje naše političare kada je u pitanju korištenje društvenih mreža? Jesu li vješto koristili digitalna rješenja?

"Pa teško je dati općenitu ocjenu. Ja bih rekao da ima onih koji prate trendove, koji su više u tom digitalu i koji jako dobro komuniciraju, ne samo za vrijeme predkampanje i kampanje, nego kroz cijelu godinu. Oni su jako vješti komunikatori, s njima je iznimno lako raditi i oni dođu do rezultata. Ono što je jako važno i kod politike i kod svega, da nestanete u određenom trenutku nego da nastavite kontinuirano s objavama".

Ističe i da su se kampanje promijenile od posljednjih izbora.

"A što se tiče same komunikacije, dosta smo napredovali, u odnosu na prethodne parlamentarne izbore. Imamo inovativnih i zanimljivih kampanja, ali isto tako imamo nekih kampanja koje su po šabloni, koje su tu samo da se objave oglasi ili standardne objave, kako je prije bilo: objavi mačkicu i dobit ćeš lajkove. Tako je i sada, objavi neki vizualni status i to je to, skupt ćemo lajkove. Jako malo stranaka, iako ih ima sada, što je jako dobro, je radilo precizno usko targetiranje određenih područja, target skupina i slično".

Pojedini političari, poput tehničkog premijera i šefa HDZ-a te pojedini ministri odvažili su se obratiti znatno mlađoj publici i okušati se na Tik Toku. Palića smo pitali jesu li, prema njegovom mišljenju, u tome bili uspješni.

"Rezultati govore kako su radili i kako su to stvarili, a mogu dati neki pogled sa svoje perspektive digitalnog marketinga iz komentara koje sam čitao na na TikTok-u i ostalim mrežama. Ljudi jednostavno ne shvaćaju te nove društvene mreže i dalje i misle da ako se pojave dva tjedna prije da će svi reći super si, odličan si, evo tu si. Ali to nije tako. Danas mlađa populacija koja je recimo na TikTok-u shvaća da si ti došao samo da skupiš glasove. I onda ispod u komentarima nije bilo previše pozitivnih komentara. Tako da je moj savjet općenito svima, ako želite doći na TikTok - dođite prije izbora".

Treba biti prisutan i izgraditi bazu, kaže naš sugovornik.

"Povukao bih paralelu s jednim primjerom na nekadašnjem Twitteru danas X-u, gdje je bivši predsjednik Ivo Josipović tada u predsjedničkoj kampanji došao na Twitter i tamo je komunicirao, osvojio je predsjednički mandat, nakon toga je prestao komunicirati na Twitteru. Došli su novi izbori i vratio se na Twitter i naravno da su onda bile užasno negativne reakcije. Zašto? Zato što ljudi shvaćaju zbog čega se došlo na Twitter. Jer, ako si koristio Twitter onda, trebao si i dok si bio predsjednik".

Stoga je savjet stručnjaka - budite prisutni, ali dobro planirajte gdje se i kome obraćate.

nazad na vrh