Menu

Knok o podcastima: ‘Prilika radijskim postajama za širenje dosega’

ZAGREB - Podcastima raste popularnost i na Starom kontinentu, a što taj digitalni fenomen donosi radijskoj industriji pitali smo Katijana Knoka, direktora narodnog i kreativnog konzultanta AMM Global Instituta.
Fenomen podcasta, pokazalo se, ne ugrožava radio već nam pruža novu priliku da dođemo do novih slušatelja’, ističe Katijan Knok. Ali krenimo redom. Što je podcast? Definicija je mnogo, ali jednostavno rečeno podcast je nešto poput govornog radija, i to digitalni audio format koji se sluša kad i gdje vam odgovara. Publici je na raspolaganju u epizodama koje se mogu skinuti ili streamati. ‘Podcasti su dio audio revolucije današnjeg doba, ali nisu prijetnja radiju, jer unatoč velikom izboru radio je ostao snažan, tražen i popularan. Podaci pokazuju da posljednjih godina u Europi raste konzumacija podcasta, ali radio i dalje sluša čak 85% stanovništva tjedno i on neupitno dominira u audio svijetu’, napominje Katijan Knok.

Kako bi sačuvali uvjerljivu dominaciju, radijski lideri koriste sve mogućnosti digitalne ere. Kao kreatori zabavnih, popularnih i informativnih sadržaja radijske postaje diljem svijeta prigrlile su podcaste i na taj način krenule u širenje svoje publike. Najzanimljiviji dijelovi on-air showova, pa i cijeli govorni dio, ili gostovanja mogu se pretvoriti u redoviti sadržaj na zahtjev. S druge strane, može biti riječ o ekstenziji sadržaja koji se čuju on-air ili posve novom, kreiranom baš za tu svrhu, a voditeljsku ulogu obično preuzimaju njihovi poznati DJ-evi.

‘Na modernim radijskim postajama kao što je narodni nastaju sadržaji za kojima postoji veliki interes, o njima se često govori i piše, a DJ-evi, koji imaju jaku osobnost, magnetski privlače slušatelje. U svakom slučaju, puno sadržaja može se prilagoditi i ponudi u vidu podcasta. Prošla su vremena kad je live radio uglavnom podrazumijevao da sadržaj zaživi jednom u eteru i nestane. Radijska industrija već ima golemo iskustvo u prilagodbi i plasiranju svojih sadržaja na različitim platformama kako bi dijelovi iz programa slušateljima bili na raspolaganju kad njima to odgovara.’

Sve se češće javljaju i videopodcasti, što opet radijima ne predstavlja problem. ‘Video produkcija u radijskoj industriji, kad govorimo o liderima na tržištu, već je uobičajena pojava i naši slušatelji to i očekuju od nas’, objašnjava Knok i navodi koje su prednosti radija u podcast svijetu.

​‘Već imamo najbolju moguću opremu. Nadalje, razvili smo mrežu kontakata i relativno nam je jednostavno dogovoriti gostovanja i najvećih zvijezda u zemlji, a ako je vrijeme u eteru ograničeno, podcast daje prostor za dulji razgovor. I naposljetku radijski DJ-evi imaju već mnogo utakmica u nogama i znaju voditi opuštene i zanimljive razgovore s gostima.’

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam