Menu

Marketinška komunikacija: Humor je ‘tanak led’

ZAGREB - Zabavne reklame dokazano su efikasan način komuniciranja s tržištem. Humor je moćan i privlači pažnju, napominje direktor amm.-a i kreativni konzultant AMM Global Instituta Hrvoje Vukušić, ali i upozorava da je riječ o sastojku s kojim valja biti oprezan. Poanta je doći do ruba, ali nikako ga ne prijeći - rijetki se mogu s time igrati.
Koje se reklame sjećate? Da, često onih koje su vas nasmijale ili baš naživcirale, ali potonje sigurno nisu ispunile svrhu. Vratimo se stoga humoru i njegovom značaju u marketinškoj industriji.

‘Svjetska i naša iskustva pokazuju da takve reklame mogu biti jako učinkovite, što je i logično. Humor privlači i zadržava pažnju, naravno pod uvjetom da je dobar i ne iritira ljude, ali to je priča za sebe. Uglavnom, kad postignete to da se slušatelj fokusira na reklamu, da je pod povećalom, širom su vam otvorena vrata za slanje poruke i da brend vežete uz pozitivnu emociju.’

Dok ste pod povećalom, objašnjava, treba iskoristi sekunde na raspolaganju da se stvori emocionalni naboj koji će utisnuti ciljane poruke u sjećanje ljudi. Zvuči jednostavno, ali Vukušić napominje da to ima svojih izazova.

‘Humor nije jednostavna stvar i može biti mač s dvije oštrice, da jednostavno ‘pojede’ reklamu. Ako slušatelj zapamti samo foru, koja je svrha kampanje? Stoga tu treba pametno balansirati, kreativnost staviti u svrhu oglašavanja kako bi reklama ispunila svoj cilj.’

Humor je, dakle, ‘ozbiljna’ stvar u marketinškom svijetu.

‘Humor je pitanje konteksta vremena i trenutka, inteligentan odgovor na trenutno stanje kroz koje se onda plasira komunikacija. bitna za brand. Humor je snažni pojačivač komunikacije u određenom trenutku.’

Pri kreiranju smiješnih reklama, i humor ovisi o targetu kojem se želite obratiti. ‘Generacija Z odlično reagira na zabavne reklama, ali ono što je zabavno njima ne mora biti milenijalcima.’ Iako humor prodaje, za neke brendove ipak nije dobar izbor.

Postoji brendovi i proizvodi koji se jednostavno ne mogu na taj način oglašavati, a nekad upotreba humora ne odgovara tonu koji brend želi postići’, napominje Vukušić i zaključuje temu:

‘Poanta je da moramo biti 150% sigurni ako smo odlučili graditi komunikaciju kroz humor. Tko igra na tu kartu mora zanemariti sezonalnost u komunikaciji, već mora stalno pratiti i biti fokusiran, te brzo reagirati kada je svjestan da ima trenutak pred sobom u kojem može poentirati. Brendovi uvijek imaju potrebu za komunikacijom, samo trebaju prepoznati kada će ta komunikacija dobiti veći fokus potrošača.’

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam