Menu

Direktor Radio Dalmacije na WMF-u: ‘Veza radija i publike jača nego kod drugih medija i zato je toliko jak’

ROVINJ - Na Weekend Media Festivalu održan je zanimljiv panel ‘Na kojoj si frekvenciji?’. U fokusu rasprave bio je digitalni radio, a moderatorica Ida Prester postavila je i pitanje tajne uspjeha radija u ovo moderno doba, odnosno njegove čvrste veze sa slušateljima zbog koje je i danas toliko jak.
Radio se konzumira dok se radi bilo koji drugi posao. Druga prednost je ta da se ljudi vežu za radio emotivno i vrlo su mu vjerni. Radio je kao kafić u kojemu ujutro pijemo kavu, ne znam što bi se moralo dogoditi da promijenimo taj ritual. Ta veza radija i publike je, smatram, puno jača nego kod drugih medija’, odgovorio je Hrvoje Turić, direktor Radio Dalmacije i kreativni konzultant AGI-ja. Na panelu je istaknuo važnost praćenja trendova, jer radio odavno nije samo audio medij, a Idu Prester je iznenadio podatak da Radio Dalmacija već ima 130 tisuća pratitelja na TikToku.

‘Pa vi ste influenceri’, komentirala je moderatorica, a Turić je objasnio da nisu svi oni njihovi slušatelji, ali bi uskoro mogli postati. ‘Dosta je mladih na toj mreži koji će za nekoliko godina postati radijski slušatelji, a mi već stvaramo vezu s njima’, istaknuo je čelni čovjek Radio Dalmacije. Radio se danas sluša putem različitih platformi, a DAB tehnologija bila je u fokusu rasprave. ‘Ljudi misle da je digitalni radio nešto novo, ali to je zapravo tehnologija iz sredine 80-ih. Imao je duge porođajne muke, ne samo u Hrvatskoj nego i u Europi, ali unazad par godina se raširio Europom.

Do danas to nije krenulo komercijalno u Hrvatskoj, ali mislim da smo sada stvarno na dobrom putu, pred sam komercijalni rad’, poručio je Danijel Vidaković, rukovoditelj Odjela upravljanja RF spektrom u HAKOM-u, i podsjetio da digitalni radio pruža mogućnost za nove sadržaje, usluge i programe. Okupljene je kratkom prezentacijom upoznao s nizom zanimljivih podataka poput onoga da je u Njemačkoj DAB doveo do drastičnog rasta broja nacionalnih radijskih postaja, s dvije na čak 29, a govorio je i o digitalnom.

Govoreći iz pozicije nakladnika, Turić je istaknuo da paralelno emitiranje putem FM-a i DAB-a znači povećanje troškove, ali u svakom slučaju budućnost radija podrazumijeva više platformi. ‘DAB+ digitalni radio ulazi na velika vrata, a na svima nama je da svojim trudom populariziramo platformu i uživamo u čišćem, sadržajnijem i boljem zvuku u našoj svakodnevnici’, poručio je Marko Serdarević, direktor Sektora za prodaju OiV-a, naglasivši kako je iznimno bitna suradnja svih sudionika cijelog procesa - radijskih nakladnika, AEM-a, HAKOM-a i OIV-a kao nositelja platforme, a sve s ciljem što bolje usluge za slušatelje.

‘Kroz DAB+ platformu radiju dajemo novo lice sa svim dodatnim sadržajem koje takva platforma omogućuje’, zaključio je Serdarević.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam