Menu

Sorić iz Prodajnog Mindseta za MS: Prodaja je prisutna na svakom koraku, volim ljude uvjeriti da znaju prodavati

ZAGREB - U Zagreb uskoro stiže vodeći svjetski trener prodaje i to u sklopu konferencije ‘Sales4Future‘ u organizaciji Prodajnog Mindseta. Više detalja u Intervjuu Media servisa objasnio nam je prodajni trener, edukator i organizator Vedran Sorić. Objasnio je razliku između prodajnog mindseta i prodaje te poručio: "Prodaja je prisutna na svakom koraku, ona se može naučiti i volim ljude uvjeriti da znaju prodavati". Intervju je vodio Sven Tubak.

Bliži se najveća konferencija o prodaji u regiji - Sales4Future koja će se 20. studenog održati u Zagrebu. Organizator Vedran Sorić iz Prodajnog Mindseta u Intervjuu Media servisa otkrio je što možemo očekivati:

"Nakon 2023., nakon Vuka s Wall Streeta smo se odlučili na još jedan veći projekt i to je upravo ovaj Sales4Future. Desetak predavača iz čitave regije i naravno stranci. Čitava ideja konferencije je zapravo pozicionirati prodaju tamo gdje joj mjesto, a to mi gledamo uvijek da je to profesija jer ja kao prodajni trener i edukator zapravo uvijek želim na neki način ljudima približiti prodaju kao da to nije neko sad čudovište ili nešto grozno -manipulacija, uvaljivanje, laganje nego da je to zaista jedna profesija koja se može naučiti, koja je u potpunosti naučljiva i koja se može jako dobro osvijestiti."

Stiže i vodeći svjetski trener prodaje Daniel G. koji je obučio više od dva milijuna prodavača diljem svijeta:

"Čovjek je interesantan. Iskren da budem prvi put kad sam video njegove videe začudio sam se količinom njegove energije, a na kraju se ispostavilo da je lik zapravo vrlo jednostavan za komunikaciju. Sve smo dogovarali direktno s njim. Kad kažem najbolji prodajni trener on je zapravo izglasan 2023./24 kao vodeći prodajni trener i zaista ja kad gledam to - to nije trening, to je show."

Prije dvije godine u Zagrebu su ugostili pravog Vuka s Wall Streeta, a upitali smo ga koliko je zahtjevno dovesti takva imena u Zagreb:

"Noćna mora. Pa ja mislim kao i svaki veliki projekt gdje ti imaš zapravo jako puno situacija koje mogu krenuti po zlu i zavisiš s jedne strane o ugovorima, s druge strane o ljudskoj dobroj volji i s treće strane o tome da financije nekako teku normalnim putem što imam dojam da nikad nije tako jer taj cash flow zapravo je fascinantan gdje ti zapravo jako puno toga trebaš platiti unaprijed, a većina sponzora ti plaća nakon konferencije i onda ti cijelo vrijeme si u nekoj praznini i cijelo vrijeme trčiš za nečime."

"Konferencije se u Hrvatskoj često svode na predavanje i pecivo", prepričava Sorić svoja iskustva:

"Ako hoćeš nešto dići na jednu visoku razinu onda bi konferencija zaista trebala biti jedno ozbiljno iskustvo koje na neki način ovlada svim tvojim osjetilima - od okusa, od mirisa preko vida, sluha i na kraju krajeva dodira kad se s nekim rukuješ ili zagrliš."

Objasnio je i koja je osnovna razlika između prodaje i prodajnog mindseta:

"Prodajni čin bi na kraju krajeva bio onaj finale, kada zakucaš prodaju. Prodajni mindset je sve ono što dođe prije toga - da ti zapravo kroz cijelu svoju komunikaciju i kroz sve ono što radiš prije nego što zakucaš prodaju razmišljaš proaktivno odnosno prodajno i da si zapravo dovoljno s jedne strane strpljiv da dočekaš to zatvaranje, a s druge strane dovoljno moralan da ne pušeš i ne guraš nekome nešto što što mu ne treba. Prodajni mindset je način razmišljanja koji podupire finalni rezultat, a to je prodaja."

"Prodaja je svuda oko nas, najviše volim uvjeriti ljude da znaju prodavati", kaže Sorić.

"Pozvat prijatelja na cugu u ‘birc‘ u koji ti hoćeš ići je opet prodaja ideje da idete u bircu u koji ga ti hoćeš odvesti."S napretkom tehnologije mijenja se i prodaja.

"Umjetna inteligencija će zamijeniti jedan veliki dio prodaje u smislu da čitav onaj dio dolazaka do samih klijenata, čak jedan veliki dio kvalifikacije, znači jako dobro možete AI podesiti da postavlja prava pitanja i na taj način može kvalificirati je li netko zaista zainteresiran za taj proizvod ili uslugu ili nije. Ja vjerujem da to već sada odrađuje jako dobro umjetna inteligencija, kroz koju godinu to će u potpunosti moći odrađivati AI. Ali ovaj završni dio, pogotovo u B2B prodaji gdje treba taj ljudski faktor i emocija - ja tu ne vidim tehnološko rješenje koje će to napraviti."

"Ali već i ranije sam se znao prevariti u prognozama", dodaje.

U svemu tome važna je i psihologija podataka o kojoj će također biti govora na konferenciji. U prodaji je izrazito važno povjerenje, ali je teško mjerljivo. Problem znaju biti i krivo postavljeni ciljevi, ali na kraju, ističe Sorić, sve se mjeri u eurima i dolarima. Za prodavače je izrazito važno biti u korak s vremenom što znači kontinuirano usavršavanje:

"Događa se to da ljudi još uvijek koriste metode tehnike i metodologije iz 70-ih, 80-ih pogotovo u prodaji. Jedna od najčešćih riječi kad spominješ riječ prodavač je da ta osoba mora biti ekstrovertirana. Danas se to izokrenulo jer zapravo introverti budu fenomenalni prodavači. Zašto? Zato što je komunikacija otišla u pasivu. Pogledajte nove generacije - tko više priča na telefon? Svi tipkaju. To je pasivna komunikacija, to je puno prirodnije introvertima."

Njegova ljubav prema prodaji javila se još i prije fakultetskih dana. Upisao je Prometni Fakultet u Zagreb, no život ga je odveo u drugom smjeru. Prisjetio se svojih koraka 2006. godine:

"Ja sam 2006. otvorio svoju prvu firmu koja je bila prodajno orijentirana jer smo prodavali online aviokarte. Možda i najbolji projekt koji sam ikad imao u životu s dvojicom sjajnih kolega, ali to je kad kreiraš nešto na krilima entuzijazma bez fokusa i bez znanja o biznisu pa ti stvari krenu nizbrdo vrlo brzo."

Sorić educira i trenira druge prodavače.

"Dakle, ne u smislu edukacije - ‘ja sam došao tu spreman sa 78 slajdova, sad ću ja vama soliti pamet‘. Ne. Imamo osnovne parametre, imamo osnovnu strukturu treninga i onda idemo više u nekom smjeru coachinga da zaista vidimo što njih na kraju krajeva muči i da vidimo jesam li ja uopće prava osoba koja to može riješiti."

Jer ponekad uopće nije problem u prodaji, dodaje.

Sorić vodi i podcast "Prodajni Mindset" u kojemu su glavne teme business i prodaja. Za kraj smo ga upitali - koji bi savjet dao mladima koji tek razmišljaju o karijeri u prodaji?

"Jedna jedina riječ - kreni! Jedan od najboljih savjeta u prodaji koji sam dobio bio je onaj ‘prvo reci da, a onda razmišljaj kako ćeš to izvesti‘ tako da to bi i bio moj savjet ekipi u prodaji da krenu u tom smjeru, ali ne u smislu muljanja ili laganja nego ako netko te traži da mu nešto riješiš nađi način. Uvijek postoji način i evo tko god se želi baviti prodajom ili na bilo koji način ga zanima o prodaji uvijek se može javiti nama u Prodajnom mindsetu, imamo redovne evente mjesečno."

​Cijeli intervju možete pronaći na Youtube kanalu Media servisa.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam