Žagar za MS: Imam rješenje za prometni kolaps, Zagreb neće imati novi stadion prije 2031. godine
- Napisao/la Sven Tubak
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - U jeku predsjedničkih izbora, potiho se pripremaju i lokalni izbori koji nas očekuju na proljeće 2025. godine. U metropoli po novi mandat ide zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, a jedan od kandidata koji idu u utrku za čelnog čovjeka Zagreba je i Mislav Žagar kojeg smo ugostili u studiju Media servisa. Otkrio je kako bi riješio prometni kolaps, što misli o blokovskom parkiranju i Jakuševcu te Zagrepčanima poručio da prije 2031. ne očekuju novi Maksimir.
Kandidat za zagrebačkog gradonačelnika Mislav Žagar početkom 2000-tih bio je na funkcijama u Gradu Zagrebu, o njegovoj kandidaturi pričalo se i 2016. godine, a sada se ponovno odlučio politički aktivirati:
"Gledajući ovu trenutnu situaciju u Zagrebu baš sam osjetio potrebu da se moram angažirati ponovno. Vidim da ovo nigdje ne vodi, da je Zagreb u katastrofalnoj situaciji. Gdje god pogledate zbilja smo se vratili 10 godina unazad. I sad sam odlučio, na pragu pedesete godine, da sam nekako najzreliji i najspremniji, idem kao nezavisni kandidat bez ikakvih repova. Nemam ni jednu stranku iza sebe, ne želim podršku ni jedne stranke jer podrška svake stranke znači kočenje."A iskustva mu ne nedostaje. Radio je u Zagrebačkom holdingu, bio je u nekim Nadzornim odborima:
"Apsolutno je važno kako mehanizmi funkcioniranja u Zagrebu rade i kako najbrže rješavati stvari u Zagrebu. Bio sam član Poglavarstva, najmlađi tada, dobio sam vrući kesten. Tada je pokojni Ivica Račan na koordinaciji stranaka meni doslovno gurnuo vrući kesten u ruku i rekao: "Evo ti si predsjednik gradskog HNS-a i moraš donijeti GUP u roku od četiri mjeseca. Predlažem da ti sjedneš na čelo tog ureda i da guraš taj projekt." Sva sreća uspio sam to napraviti, ali tada sam vidio na koji se način mogu stvari napraviti, a to je da se politika makne iz svega toga."Žagar je ciljeve u metropoli svrstao u nekoliko skupina, a prvi je promet:
"Ja ću se koncentrirati da se promet u Zagrebu što hitnije riješi ne čekajući naravno ova prometna rješenja koja je gradonačelnik predložio. Ja mislim da naši građani više nemaju živaca ni volje čekati da se to sve rješava. Otvaranjem nekih cesta, ove koje je zatvorio Tomašević - Masarykovu, Vlašku - napravio ove krkljance u Zagrebu, u centru zatvorio takve dvije bitne ulice. Mislim da je to s prometnog aspekta totalno neprofesionalno napravio. Ne znam tko mu je to savjetovao, ali mislim da ga je loše savjetovao."Osim toga, ističe da gradski prijevoz treba dovesti u red, a ključnim smatra uključivanje željeznice.
"Sad kad bi se na postojeću željezničku mrežu samo napravilo 10 novih stajališta promet bi se smanjio sigurno za 20-30 % jer bi ljudi počeli koristiti to. Treba uvesti lakošinsku željeznicu u taj cijeli sustav grada, iskoristiti postojeće kapacitete tračnica koje postoje sada. Znači, tračnice za normalne vlakove su 1,40 metara, a za lakošinsku željeznicu su metar. Znači, unutar tih postojećih tračnica stave se manje tračnice, stavlja se lakošinska željeznica."Ona bi omogućila da s jednog kraja grada na drugi stignemo za 30 minuta što je i jedan od slogana Žagarove kampanje. Osim toga, lakošinsku željeznicu proširio bi i do aerodroma što bi uvelike ubrzalo promet. Osim toga, nužna je digitalizcija semafora:
"Naš zeleni val više nije zeleni val nego je crveni val. Ono, voziš se i stojiš u koloni. Znači nju treba digitalizirat, treba uvesti umjetnu inteligenciju, treba napraviti centar za upravljanje tim cijelim prometom. Znači to su isto stvari koje se vrlo brzo mogu riješiti. Treba dovesti nove semafore, a ne imati semafore od 50 godina koje su stari, koji svaki radi, svaki vrti svoj film kako je koji upaljen. Ne prate kako se situacija odvija. Znači čim bi se to riješilo promet bi se još olakšao."A velikih problema metropola ima zbog manjka parkinga. Komentirao je i nedavno uvedeno blokovsko parkiranje:
"Ja jednostavno ne mogu shvatiti tu logiku njihovog razmišljanja. Znači blokovsko su uveli točno iz kojeg razloga? Da ljudima naplaćuju više, da uzmu od naših građana još više novaca. Znači oni koji žive u drugoj zoni, a i rade u drugoj zoni, moraju plaćati dva puta. Meni to nema nikakve logike, uopće ne vidim, čak ni s prometnog aspekta kao prometni stručnjak ne vidim nikakvu zdravu logiku zašto je to uopće napravljeno,čemu ta promjena, osim zbog možda nekakve medijske pompe da nešto se opet mijenja kao bit će se bolje, a mijenja se samo na gore."A bolna točka Zagreba jest stadion. Maksimir je oronuo, kada su na rasporedu europske utakmice ili pak igraju Vatreni brojni mediji izvještavaju o "betonskom ruglu". Određeni napredak je napravljen, aktualni gradonačelnik ističe da će se do 2026. obnoviti Kranjčevićeva, a do 2028. i maksimirski stadion. Je li to realan rok?
"Naravno da nije. Naravno da apsolutno nije realan. Ne može reći sagradit ću maksimirski stadion da to ne najavljuju toliko optimistično znači 2028. Ja evo sada po svim tim nekakvim stvarima koje ja znam kao građanin, ne kao netko iznutra da znam gdje su oni u kojoj fazi, ja mislim da to prije 31. ili između 31. i 33. to je moja prognoza. Jednog dana, evo ovo ću ostati zabilježeno, pa će se vidjeti da li sam bio u pravu ili nisam bio u pravu."Smatra da će rekonstrukcija Kranjčevićeve potrajati, a poseban je problem i kako će promet izgledati s obzirom da se radi o centru grada, ističe kandidat za gradonačelnika.Još jedan od problema je stanogradnja. Žagar zagovara tzv. bečki model:
"Samo treba preslikati stvari kako negdje funkcioniraju to je bečki model koji je saživio, koji funkcionira, koji je odličan. Oni grade godišnje 6.000 stanova, Zagrebu bi trebalo u prve dvije godine 2000 stanova da se pokrene to je isto izvedivo. Što Zagreb treba napraviti? Zagreb treba dati zemljište, treba dati komunalnu infrastrukturu i komunalni doprinose. To je nekakvih 30% učešća u ukupnom projektu. Nakon toga Zagreb može tražiti banku da kreditira. Znači to Zagreb iz proračuna ne košta ništa."A građani bi zatim plaćali do 300 eura što bi Zagrebu pokrivalo kredit.
"I potpisuje se ugovor na tri godine, ako mu se slučajno ne sviđa evo nakon tri godine čovjek može izaći van. Alo, ako želi ostati tu nitko ga nikada više neće izbaciti niti će ta cijena rasti najma. Znači to je ključno, da ljudi imaju sigurnost da kada se usele u taj stan da su mirni, da ne može doći neki stanodavac koji je u tom trenutku odlučio da mu je bolje prodati jer su cijene otišle gore i on će to prodati."Otpad je bio i ostao problem metropole. "Plave ZG vrećice nisu riješili problem Zagrepčana, a te vrećice naprave 700 tona nereciklirane plastike", započinje Žagar.
"Znači ljudima su uzeli novce da se naplaćuje kao radimo recikliranje, a recikliranje za to recikliranje nemamo spreman Jakuševečki otpad, kuda će to reciklirano ići. Nemamo kompostane, nemamo apsolutno ništa pripremljeno. Kao građani imaju te kante maltretiramo ih sa kantama plava žuta ova ona, onda oni to sve skupljaju tamo recikliraju, a onda to sve furamo opet na Jakuševec.""U upravljanju otpadom sve treba funkcionirati, to je ozbiljan proces", dodaje Žagar koji smatra da Zagrebu treba energana. Ponovno je za dobar primjer uzeo Beč koji u svom centru ima energanu.
"Trebaju nam još dvije tri kompostane koje sada nemamo, nego sav taj otpad koji se odvaja vozimo dalje bio otpad vozimo dalje na Jakuševac. Zagreb tu treba puno stvari napraviti da se to sve dovede u funkciju. Nažalost to se ne radi, projekti koje je započeo gospodin Bandić od te sortirnice koja je već imala građevinsku dozvolu gospodin Tomašević je rekao a to je projekt koji je previše košta."Tko će biti Žagarov tim za vladanje Zagrebom?
"Moj tim će biti ljudi koji su zaposleni u gradskoj upravi znači u kompletnoj javnoj upravi to je holding to je javna uprava grada Zagreba to su vrtić i škole, to su domovi zdravlja to su svi ljudi koji rade u tom sustavu, a njih je sigurno 50.000. Znači od njih će se regrutirati najbolji. Nijednu osobu novu neću dovesti u grad. Ni jednu novu osobu, evo sada to javno govorim, znači ni jednu izvršnu funkciju neće dobiti nitko izvana, nitko iz mog tima trenutno koji mi pomaže ne očekuje nikakvu izvršnu funkciju u gradu jer je takav dogovor."
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Ostale vijesti: Sven Tubak
- [AUDIO] Tokić Kartelo za MS: Predsjednički izbori bit će u siječnju, s čime se kalkulira?
- [VIDEO] Tokić Kartelo za MS: Hrvatskoj treba predsjednik poput mene, možemo vratiti sto tisuća mladih obitelji
- Tokić Kartelo za MS: Milanoviću je vrijeme za mirovinu, Plenković se previše zalaže za vojnu pomoć Ukrajini