Predsjednik Gradske skupštine za MS o prometu u Zagrebu: Plan SDP-a je brza gradska željeznica od Sesveta do Podsuseda
- Napisao/la Media servis
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - Zastupnici zagrebačke Gradske skupštine ovog će četvrtka ponovno zasjedati. Među točkama dnevnog reda ističe se ona o donošenju Generalnog urbanističkog plana. Počela je i nova nastavna godina koju školarci iz Donjeg Dragonošca pohađaju u lokalnom DVD-u umjesto u školi. O ovim i drugim gradskim temama u Intervjuu Media servisa smo razgovarali s predsjednikom Gradske skupštine iz redova SDP-a, Matejem Mišićem. Ekskluzivno nam je otkrio i ideju koju njegova stranka želi provesti kako bi se rasteretio promet u gradu.
Apsolutno razumijem frustraciju roditelja u Donjem Dragonošcu, ali moramo biti svjesni činjenice da tu nije samo odgovornost Gradske uprave, kaže Mišić te objašnjava kako je projekt za školu koja je oštećena u potresu već bio napravljen.
"Međutim, predstavnici mjesne samouprave, predstavnici građana su tražili da se za potrebe Donjeg Dragonošca napravi osmogodišnja škola. Zbog toga je cijeli projekt morao zastati, zbog toga se išlo u potpuno novo projektiranje i problem se zapravo nastavio."Treba nastaviti razgovarati s roditeljima i treba vidjeti koja su rješenja za ove dvije godine dok se škola ne izgradi, dodao je.Nastavno na temu školstva Mišića smo pitali o amandmanu koji je podnio kako bi se pomoćnicima u nastavi povećale satnice. Naglašava da je potreba za pomoćnicima u nastavi iz godine u godinu sve veća, ali su ostali zakinuti tijekom nedavnog povećanja plaća koje se pokrivaju sredstvima iz gradskog proračuna. Kaže kako su pomoćnici za svoj poziv, a ne posao apsolutno nedovoljno plaćeni. Stoga su iz SDP-a uputili inicijativu gradonačelniku Tomislavu Tomaševiću.
"Očekujem da će on tu inicijativu i prihvatiti i da ćemo i na ovom rebalansu proračuna povećati, to je iznos otprilike oko 500 tisuća eura do kraja godine odnosno milijun i pol eura u 2026. da se dodatno osigura za pomoćnike u nastavi i da im se za 10 posto poveća satnica."Od otprilike 5000 pomoćnika u nastavi koliko ih je na razini Hrvatske, u Zagrebu radi oko 1600 njih. Predsjednik Gradske skupštine kaže da će nastaviti pratiti broj i potrebe za pomoćnicima u nastavi dodavši kako vjeruje da to neće biti posljednje povećanje u mandatu aktualne vlasti.Razgovarali smo i o novom GUP-u. "Kada je nogomet u pitanju onda imamo četiri milijuna izbornika. Tako danas imamo tisuće i tisuće urbanista, arhitekta i građevinara", bio je Mišićev prvi komentar. Kritizirao je Ministarstvo graditeljstva rekavši da je koristilo GUP isključivo u političke svrhe. Politička prepucavanja na stranu, pitali smo Mišića što će ovako predloženi GUP donijeti građanima, što će napraviti za vizuru Zagreba i kako će utjecati na kvalitetu življenja u gradu.
"Ovim GUP-om se zaustavlja urbana devastacija grada. Ne može se više događati da stambene zgrade ne prate društvenu i komunalnu infrastrukturu, da u stambenim naseljima koja su namijenjena za kuće nakon 10 kuća ide stambena zgrada sa 20 stanova."Dodao je i da se zelene površine više neće moći prenamijeniti za stambenu izgradnju nego isključivo za društvene kapacitete. Što se tiče kritika na GUP, osvrnuo se na onu oko ceste u Botincu. Ističe i kako, nažalost, tijekom tri javne rasprave, nitko nije detektirao probleme koje bi donijela izgradnja te ceste. Mišić kaže da su...
"Mi kao SDP i sam gradonačelnik vrlo jasno poručili da se ta cesta neće graditi, da u novom GUP-u koji slijedi nakon donošenja ovih izmjena i dopuna za koji vjerujem da ćemo ga donijeti do kraja mandata će se precrtati odnosno drugačije ucrtati ta cesta kako ne bi išla preko niti preko DVD-a niti preko vrtića jer nešto takvo, ako se smatramo odgovornom vlašću, ne možemo i ne smijemo graditi."Problem s kojim se suočavaju svi građani Zagreba jest promet. Što zbog jako puno automobila, što zbog cesta koje nisu predviđene za toliki broj vozila. Mišić je po pitanju prometnih rješenja za Media servis ekskluzivno otkrio plan SDP-a kojim bi se građane moglo potaknuti da više koriste javni prijevoz.
"Naša ideja koju smo predstavili gradonačelniku, još uvijek je u povojima, tako da to sada po prvi puta ovdje kod vas najavljujem, a to je brza gradska željeznica za koju bi iskoristili trenutnu infrastrukturu koju imamo za smjer istok - zapad, dakle, Sesvete - Podsused gdje bi Grad Zagreb zapravo upravljao tom brzom gradskom željeznicom. Naravno, to Grad ne može napraviti sam od sebe zato što je tu pitanje HŽ-a. Treba postići sporazum s HŽ-om."Kada netko može doći od Sesveta do Podsuseda za 15 minuta sigurno će puno manje imati potrebu koristiti auto za istu relaciju, rekao je Mišić uz naglasak da bi na toj relaciji bile izgrađene i dodatne stanice.Audio verziju cijelog intervjua možete poslušati na web stranici i YouTube kanalu Media servisa.
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)